בקרוב: הצגת תאטרון בכיכובם של הפקחים העירוניים של עיריית כפר סבא

עיריית כפר סבא יצאה ביוזמה ייחודית וראשונה מסוגה בארץ- סדנת תאטרון לפקחי העיריה. את הסדנה הייחודית מובילים אגף משאבי אנוש בעירייה והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא. מדובר בסדנה מקצועית אותה מעבירים במשותף חנוך ולובה רעים מחזאי בימאי ושחקנית 

הסדנה מורכבת מסדרת מפגשים העושה שימוש בטכניקות מתחום התאטרון והסטנד אפ, וכך יכולים הפקחים להירגע מעט, לספר מהחוויות העוברות עליהם בחיי היומיום במהלך עבודתם, לצחוק ולהירגע.

מטרת הסדנא היא לאפשר לפקחים להתמודד בצורה אומנותית בעזרת הכלים של התאטרון עם החוויות אותם הם חווים ביומיום שבחלקן אינן קלות ופשוטות.

מאיר רון רביץ סגן מנהל מחלקת הפיקוח העירוני מספר כי "אין אף יום בו אין עימותים עם התושבים שרואים בפקחים את הרוע בהתגלמותו. פעמים רבות אירעו תקיפות פיזיות שנגמרו בכך שהמשטרה עצרה את התוקף או בכך שהפקח נאלץ לקבל טיפול רפואי. אולם, הוא מדגיש, "גם בעבודה שלנו ממש לא הכל שחור ויש רגעים מצחיקים ואפילו מרגשים בהם תושבים אומרים לו תודה על כך שאנחנו שם למענם. כי זה בעצם התפקיד שלנו- שלמור על החוק והסדר הציבורי למען הכלל".

בסיומו של תהליך ואחר איסוף כל החומרים שיספרו הפקחים תיכתב הצגה בה יופיעו הפקחים עצמם כשחקנים וישחקו את עצמם. 

ראש העיר יהודה בן חמו: "הפקחים העירוניים, שנמצאים בקשר יומיומי עם התושבים, הם למעשה הזרוע המבצעת של העירייה, הממונה על אכיפת החוק. כל פקח נתקל במהלך יום עבודתו בעשרות רבות של מקרים- חלק מהם מרגיזים, חלק מהם מרגשים, משמחים או נוגעים ללב. מכיוון שכל פקח פועל בשטח באופן עצמאי הם לא רואים אחד את השני במהלך היום ולכן הסדנא המיוחדת הזאת מהווה מקום מפגש מיוחד בו הם יכולים להיפגש עם עמיתיהם לעבודה ולחלוק את חוויותיהם. מדובר בסדנא מיוחדת שמטרתה להעצים את הפקחים ולתת להם זווית ראייה שונה על עבודתם. אני מודה לאגף משאבי אנוש ולחברה הכלכלית שהרימו את הכפפה ומקווה כי בסיומה של הסדנה יוכלו גם התושבים לצפות בהצגה משעשעת על חייהם של הפקחים ולהבין מה באמת עובר עליהם ביום יום".

לדברי חנוך רעים המחזאי: "הפרויקט נולד בעצם מפנייה מצד העיריה, אחרי לימודי התאטרון שעשינו עם הנוער בכפר סבא. פקחי זה מקצוע מאד תובעני ושוחק ובעירייה רצו לתת לפקחים את המקום להשתחרר ולפרוק את המתחים. בסופו של תהליך אנו רוצים להעלות מופע ולהציג בו את הסצנות מתוך העבודה של הפקחים. הם חשפו אותי למצבים בהם הם צריכים".

תגובות

תגובות