משרד החינוך: עוד כ- 75,000 תלמידים יקבלו במסגרת בית הספר ארוחה חמה

שר החינוך, הרב שי פירון: “אנחנו עושים היום צעד נוסף ומשמעותי לצמצום הפערים החברתיים
שרי האוצר, החינוך, הבריאות והרווחה הודיעו כי מפעל ההזנה הפועל במערכת החינוך יורחב לעוד עשרות אלפי תלמידים ולנוער בסיכון, המתגוררים ביישובים הנמנים על האשכולות הנמוכים 1-5. השרים הקצו לטובת מטרה זו תוספת של עוד 110 מיליון ₪. התכנית תחל לפעול באופן מידי.

התוספת תאפשר הצטרפותם של עוד 75,000 תלמידים, אשר ייהנו מאורחה חמה ומזינה. כיום נהנים מארוחה חמה כ- 145,000 תלמידים. הצטרפותם של התלמידים החדשים, למעשה, מרחיב את מפעל ההזנה לכ- 200,000 תלמידים, המקבלים מדי יום ארוחה חמה. כמו כן, במסגרת הרחבת התכנית, יוזלו תעריפי תשלום ההשתתפות של כ- 82,000 תלמידים הלוקחים בה חלק, באמצעות תוספת תקציבית אשר תועבר לרשויות המקומיות. תוספת זו תפחית את הגביה מההורים.

המשרד מפעיל שירותי הזנה בגני הילדים ובבתי הספר, בהם מתקיים יום לימודים ארוך, ומנהיג בהם מדיניות של תזונה בריאה (צריכה רבה של ירקות). יצויין, כי במסגרת מוסדות אלה, מספק המשרד הזנה, הבנויה בהתאם לתפריטים של משרד הבריאות. כמו כן, גיבש המשרד קריטריונים ברורים ובקרה קפדנית עד מאד, לצורך אספקת מזון חם ובריא.

משרד החינוך עורך מעקב ובקרה אחר איכות המזון באמצעות חברת – "ביו לב" (חברת בקרה עם רישיון בינלאומי המוכרת גם על ידי משרד הבריאות) ובאמצעות חברת "מרמנת". הבקרות כוללות, בין היתר, דגימת מזון. כמו כן, עורך המשרד בדיקות נוספות במקרים בהם מתקבלות תלונות מצד הורים ובתי ספר.

במקרים בהם נמצא, כי ספק פעל בניגוד לקריטריונים ולנהלים המתבקשים באספקת מזון (כגון: חם ובריא), הרי שהוא מוצא ממעגל הספקים. כמו כן, במקרים בהם מוצרים נמצאו לא עומדים בסטנדרטים שקבע המשרד, מוצא המוצר מחוץ לתפריט (לדוגמא: קציצות בשר המכילות אחוז שומן מעל הנדרש ושניצל שאינו מכיל מספיק בשר).

משרד החינוך, מעודד מעורבות התלמידים ובתי הספר בקביעת התפריט, כאשר הכלל המנחה הוא ארוחה מזינה ובריאה. יצויין, כי רוב בתי הספר הכלולים במפעל ההזנה נוהגים בצורה זו של שיתוף פעולה.

תגובות