מעשיות תקומה בכפר סבא

תושבי שכונת תקומה הוותיקה הוחתמו בשנה האחרונה על חוזי פינוי בינוי ובשכונה אף הוצבו לפני הבחירות שלטי ענק המבשרים כי במתחם עומד סוף סוף להתרחש השינוי בשיתוף עיריית כפר סבא ומשרד השיכון. השבוע מבהיר משרד השיכון כי לא הוא עומד מאחורי הצבת השלטים
 
תושבי שכונת תקומה הוותיקה הוחתמו בשנה האחרונה על חוזי פינוי בינוי ובשכונה אף הוצבו לפני הבחירות שלטי ענק המבשרים כי במתחם עומד סוף סוף להתרחש השינוי בשיתוף עיריית כפר סבא ומשרד השיכון. 

אלא שבפועל בשכונה לא קורה כלום והתושבים נותרו עם מפח נפש והבטחה שלא מומשה. יצוין כי מדובר באחת השכונות הוותיקות בכפר סבא הסובלות מהזנחה עצומה ובניינים מתפוררים. "האם הכל היה הצגה אחת גדולה", תוהה אחד התושבים שפנה בתלונה על הסחבת "העירייה הבטיחה לקדם הפרויקט ועכשיו אין עם מי לדבר".

"השכונה הוקמה בשנות ה- 60 וכל רעידת אדמה יכולה למוטט את השכונה", אומר התושב "נגרמים נזקים בתוך הבתים ממפגעי מזג האוויר בעיקר רטיבויות מהגשם".

התושבים מביעים כעס ואכזבה רבה מהבטחות העירייה לקדם את הפרויקט מזה עשור. "בשביל מה שמו לנו פה את שלטי הענק לפני הבחירות אם לא הייתה כוונה לעשות כלום?".

הבניינים שהוחתמו על פינוי בינוי הם: רחוב הראשונים בתים מספר 2, 4, רחוב ויצמן בתים מספר 190, 192, 194,רחוב נורדאו בתים מספר 3, 7, 9, 11, 13, רחוב יציאת אירופה בתים מספר 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13, 15, 17, 22, 24, 26, 28, 30.

ממשרד השיכון נמסר בתגובה:"מתחם הפינוי בינוי בשכונת תקומה בכפר סבא הינו בשטח של כ-55 דונם, ובו 294 יח"ד המיועדות לפינוי, במקומן מוצע לבנות 1,200 יח"ד חדשות ו-500 מ"ר מסחר. לפני כחצי שנה הוגש המתחם ע"י הרשות המקומית למיון הראשון ועבר אותו, טרם הוגש למיון הסופי. יובהר, כי המתחם טרם הוכרז ע" הממשלה ותוקצב. נכון לעכשיו מדובר ביוזמה/נכונות של הרשות המקומית בלבד".

לשאלתנו, מה מעכב את קידום הפרויקט, השיב דובר משרד השיכון "חשוב להדגיש כי בשלב זה למשרד אין שום מעורבות ובוודאי שאינו עומד מאחורי השלטים שהוצבו בשכונה! בנוסף, נבהיר שהוגשה בקשה ראשונית של העירייה שנדונה בוועדה, אך כדי להתקדם עם ההליך העירייה צריכה להגיש בקשה לשלב השני ובקשה כזו טרם הוגשה".

תגובות