הפער הממוצע בין דירה חדשה לדירת יד שניה בכפר סבא עומד על 22%

הפער הממוצע בין דירה חדשה מקבלן לדירת יד שניה בכפר סבא עומד על 22%, כלומר הפרש של כ-454 אלף שקל לטובת הדירה החדשה. כך עולה מניתוח שערך שמאי המקרקעין עו”ד חיים מסילתי, מ”מ יו”ר איגוד השמאים, מתוך נתוני משרד השיכון לרבעון השלישי של 2013, המבוססים על מחירי העסקאות שבוצעו בעיר, ללא הבדל בין סוג, גודל דירה וכיו”ב

בכפר סבא דירה יד שנייה עולה בממוצע 1.58 מיליון שקל לעומת 2.03 מיליון שקל לדירה חדשה.

לדברי רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד2, "בשכונות ובמתחמים בהם יש תנופת בנייה חדשה, עולים הביקושים גם לדירות יד שנייה והערך שלהן עולה. הדבר עובד גם הפוך – ככל שהביקושים לדירות יד שנייה גבוהים יותר, ערך הדירות החדשות יעלה בהתאם".

לדברי אבי זיתוני, מנכ"ל חברת הבניה א. זיתוני, הבונה את פרויקט ECO כפר סבא בשכונה הירוקה בעיר, "הפער הגבוה בין דירות יד ראשונה לדירות יד שנייה בכפר סבא נובע מכך שדירות היד השנייה ממוקמות בשכונות עם בתים מיושנים ללא מעלית, מחסנים, חניה וממ"דים ואינן עומדות בתקן לרעידות אדמה. זאת גם הסיבה לכך שהדירות החדשות מבוקשות הן על ידי משפרי דיור מהעיר עצמה והן על ידי תושבי חוץ. פרויקט ECO, למשל, ממוקם בשכונה הירוקה, הנבנית על פי האוגדן הירוק, מה שמעלה את ערך הדירות בשכונה זו גם ביחס לדירות יד ראשונה אחרות בכפר סבא".

לדברי אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק בחברת גיא ודורון לוי, המקימה את פרויקט Home & Style בעיר, "חלק גדול מדירות היד שנייה בכפר סבא הן דירות שנבנו בשנות ה-40 וה-50 באיכות ובסטנדרט התואם את התקופה. היום הלקוחות דורשים ומקבלים דירות בסטנדרט גבוה שמציע בניה חדשה ואיכותית, מרפסות גדולות, חניונים, חדרי לובי מפוארים, שטחים ציבוריים לרווחת הדיירים ושאר פינוקים. כל אלה מובילים לכך שהדירות החדשות ימוקמו הרבה מעל לדירות הישנות בעיר, בכל קנה מידה ומכאן גם הפער הגדול במחיר הדירות".
 

תגובות