החדר החמישי בראש העין עולה רק כ-149 אלף שקל – ההפרש בין דירות 5 חדרים ל-4 חדרים – 10% בלבד

בראש העין מחיר ממוצע לדירה חדשה בת 4 חדרים עומד על כ-1.3 מיליון שקל, בעוד שדירה חדשה בת 5 חדרים עולה בממוצע כ-1.45 מיליון שקל. פער ממוצע של כ-149 אלף שקלים, המהווים את מחיר החדר הנוסף

זוגות צעירים המעוניינים לרכוש דירה חדשה יופתעו אולי לגלות שמחשבה רחוקת טווח עשויה לחסוך להם הרבה כסף בעתיד. מניתוח שערך שמאי המקרקעין עו"ד חיים מסילתי, מ"מ יו"ר איגוד השמאים, מתוך נתוני משרד השיכון לרבעון השלישי של 2013, עולה כי הפער בין מחירי דירות חדשות בנות 4 חדרים לבין דירות חדשות בנות 5 חדרים עומד בראש העין על 10% בלבד. זאת, לעומת הממוצע הארצי העומד על פער של 20% לטובת הדירות הגדולות.

בראש העין מחיר ממוצע לדירה חדשה בת 4 חדרים עומד על כ-1.3 מיליון שקל, בעוד שדירה חדשה בת 5 חדרים עולה בממוצע כ-1.45 מיליון שקל. פער ממוצע של כ-149 אלף שקלים, המהווים את מחיר החדר הנוסף.

כך, למשל, בפרויקט LOFT & MORE של חברת גיא ודורון לוי דירת 4 חדרים בקומה 7 עולה 1,355,000 שקל, בעוד שדירת 5 חדרים באותה קומה עולה רק 1,520,000 שקל. פער של 165,000 שקל בלבד.

לדברי מירון שאשא מחברת פרץ לוזון, המקימה את פרויקט פסגת אפק בשכונת פסגות אפק בעיר, "אחת הסיבות לפערים הקטנים בין מחירי דירות 4 ו-5 חדרים היא שהזוגות הצעירים מעדיפים את הדירות הקטנות יותר, לאור מגבלת ההון העצמי אותו הם נאלצים לגייס לצורך המשכנתא. אולם אם היו מצליחים להגדיל את ההון העצמי ורוכשים כבר כעת דירה גדולה יותר, הרי שבטווח הרחוק הם היו יכולים לחסוך הוצאות משמעותיות הכרוכות במעבר הדירה העתידי והמתחייב, משהתא המשפחתי שלהם יתרחב. הוצאות אלה כוללות מס רכישה, שכר טרחת עורך דין, הוצאות תיווך, התאמות ושדרוגים בדירה העתידית, הובלה אליה ועוד. כל אלה יכולים להגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים".

דורית סדן, סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת שיכון ובינוי, הבונה את פרויקט חלומות ראש העין החדשה בשכונת פסגות אפק, הוסיפה כי "בימינו, כאשר יותר ויותר חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית, רכישת חדר חמישי יכולה לשמש את בני הזוג כחדר עבודה, כך שלא רק שיהיו קרובים לילדיהם במרבית שעות היום, אלא שהם אף יוכלו לקבל על חדר זה החזרי מס ובכך להפוך את הדירה לנכס משתלם אף יותר".

תגובות