פרופסור דניאל פרידמן התארח בפורום מג’די

נוה גור חבר מועצת העיר בהוד השרון הנחה את הפאנל וסיפר על יחסיו העכורים עם ראש עיריית הוד השרון
שר המשפטים לשעבר פרופסור דניאל פרידמן התארח בשישי בצהריים בפורום מאג’די. בדבריו ציין פרידמן כי-אין אף מדינה בעולם שבית המשפט מתערב בהחלטות הממשלה כמו בישראל "כמעט כל החלטה שלטונית עומדת במבחן משפטי". 

פרידמן הוסיף וציין כי –את הצינור מאילת לים המלח יעבירו דרך ירדן כי שם אין בג"ץ "אולי נבקש מהירדנים גם לטפל גם בהשלמת הרכבת התחתית בת"א". 

עוד ציין פרידמן כי-כתוצאה מהחלשות הפוליטיקה והפוליטיקאים בג"ץ מתחזק. בהתייחסו לנושא של התנהלות בתי המשפט אמר פרידמן –בחלק מבתי המשפט המצב בלתי נסבל

פרידמן ציין כי גם הממשלה לא מכבדת תמיד את החלטות בגץ. כמו לדוגמא בנושא החזרת התושבים בעיקרית ובירעם וכמו כן לא מבצעת את החלטות בג"ץ בנוגע להתנחלויות.

בנוגע לאי כיבוד ההסכם הקואליציוני בהוד השרון מצדו של ראש עיריית הוד השרון כלפיי נוה גור, ציין פרידמן כי לדעתו הנושא יגיע לבית משפט. לדעתו מה שעשו עם ראשי הערים בנוגע לשינוי החקיקה לא טוב פסיקה כנגד חקיקה היום צריך להתפטר ואז להיבחר שוב באם מורשע . זה לא טוב

עו"ד נוה גור ציין כי "מדובר בחוסר תום לב משווע חי אדיב נבחר על פי ההסכם בזכות ההסכם אם זה לא דוגמא לעוול שצריך לתקנו. אם היינו חותמים על מפית יש לנו חוזה על אחת כמה וכמה בדברים הרבה יותר גדולים, שאלה עצומה שככל הנראה נפעל בערכאות משפטיות. לא רוצה להיות סגן ראש עיר של מי שאינו מכבד הסכמים קואליציוניים .לא ייתכן שאלו יהיו הערכים שיובילו אותנו במדינת ישראל שבהם ראש עיר משתמש בסמכותו ובכוחו". 

תגובות