קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק ברעננה ליו”ר ועד ההורים בעיר: פעלו למען קידום הבטיחות בדרכים בעיר

עמותת אור ירוק: “בכדי להפחית את מספר ההרוגים בתחום העירוני, על ראשי הרשויות המקומיות להגביר את מודעות תושביהם לבטיחות בדרכים, לשפר את התשתיות ולבנות פסי האטה וכיכרות באזורים בהם ישנו ריבוי של קשישים וילדים”

חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק במרכז הנוער העירוני ברעננה, שיגרו לאחרונה מכתב ליו"ר ועד ההורים ברעננה רון סגל, בו הם קוראים לחברי ועד ההורים העירוני להצטרף לעשייה בתחום הבטיחות בדרכים בעיר.

במכתבם, מציינים בני הנוער את הנתונים הקשים של תאונות הדרכים בעיר: בין השנים 2010-2012 נפצעו 83 ילדים ובני נוער בגילאי 0-19 בתאונות דרכים ברעננה, מתוכם אחד נפצע באורח קשה. בנוסף מציינים חברי קבוצות הנוער, כי בסביבת מוסדות החינוך בעיר (בהיקף של 500 מטר מהם), אירעו בעשר השנים האחרונות 335 תאונות דרכים, בהן נהרגו שלושה בני אדם, עשרה נפצעו באורח קשה ו- 66 ילדים ובני נוער נפגעו.

בני הנוער כותבים כי "נתונים אלו מוכיחים כי יש לפעול להעלאת המודעות והחינוך של תושבי רעננה בנושאי בטיחות בדרכים ושינוי תרבות ההתנהגות של משתמשי הדרך". בכדי לצמצם נתונים קשים אלו ולשמור על הקהילה בהם הם חיים, חתמו בני הנוער על המכתב בו הם קוראים לשיתוף פעולה מצד ועד ההורים ברעננה.

עמותת אור ירוק: "בשנת 2013, נהרגו 136 בני אדם בתאונות דרכים בתחום העירוני, עלייה של 14% לעומת שנת 2012. בכדי להפחית מספר גבוה ומדאיג זה, על ראשי הרשויות המקומיות להגביר את מודעות תושביהם לבטיחות בדרכים, לשפר את התשתיות ולבנות פסי האטה וכיכרות באזורים בהם ישנו ריבוי של קשישים וילדים".

בשנים האחרונות מפעילה עמותת אור ירוק קבוצות נוער בתוך כתלי בית הספר, מתוך רצון לחנך את בני הנוער, להיות מנהיגים צעירים בבטיחות בדרכים ולהוביל את הקהילה בה הם חיים להישגים בתחום בטיחות בדרכים ומניעת תאונות בהווה ובעתיד.

תגובות