מאות חתמו על העצומה נגד סגירת סניף הדואר בכפר סבא

סניף הדואר ברחוב מבצע יונתן ייסגר בסוף חודש פברואר – מאות תושבי כפר סבא חתמו על העצומה נגד סגירת הסניף

מאות תושבים חתמו על העצומה נגד סגירת סניף הדואר ברחוב מבצע יונתן במרכז העיר.

תושבים שפנו ל"השרון פוסט", מתלוננים על הבעיה "זו בעיה מאוד חמורה שרוב תושבי העיר מלינים וקובלים עליה", אומר תושב כפר סבא "הבעיה בסניפי הדואר הם התורים הארוכים משום שאין מספיק סניפים וכוח אדם בתוך הסניפים הקימיים. סניפים נסגרים ותושבי העיר יאלצו ללכת לסניפים מרוחקים רגלית בלי להתחשב בזקני העיר ומוגבלים. ויש לציין שהעומס על הסניפים יוצר תקלות".

הסיבה לסגירה: עומס רב וחוסר רווחיות.

תושבים סיפרו לשרון פוסט "לנו, תושבי האזור, זו בעיה קשה איתה נצטרף להתמודד ולכתת רגלינו ולהגיע לדואר המרכזי, לעמוד שעות ארוכות בתורים אינסופיים, נצטרך גם לחפש חניה שאין, ולסבול מהשירות". 

תחת סוכנות זו במבצע יונתן ישנם אלפי בתי אב שכוללים את שכונת הראשונים, שכונת אלי כהן, נורדאו, שכונת הפארק, הרחוב הראשי- וייצמן, רבקה גובר ועוד רבים נוספים.

התור הארוך בסניף הדואר במבצע יונתן – עומד להיסגר

קשישים רבים ומעוטי יכולת יצטרכו להגיע, לקצה השני של העיר, "רשות הדואר חייבת למצוא סוכן שיתפעל את הסוכנות במבצע יונתן, ואם לא, אז לנסות ולהוריד את העומס מסוכנות כל כך קטנה, ולפחות לפצל את העובדה לסוכנויות אחרות, מה שכבר קורה בחודש האחרון", מספרת אחת הבאות לסניף "הדואר צריך להוריד עומסים כדי שהסוכנת הנוכחית לא תסגור בכל זאת! אנחנו צריכים אותה מאוד". 

בסוכנות מבצע יונתן יש תנועה רבה של אנשים אשר מקבלים חיוך ומכל הלב, מאתי (בעלת הסוכנות), ומשולי אשר נשארות שעות רבות בדואר, גם מעבר לשעות הפתיחה.

השתיים, תמיד עוזרות ונותנות שירות מכל הלב, בחיוך ואמפתיות גם במצבי לחץ – תמיד מוכנות לעזור ועונות על כל שאלה.

לדברי מקורבים לשתיים, נוכחות קהל רב במקום, לא מצביעה על רווחיות. מסתבר, כפי שטען גם שר התקשורת, שצריך לשנות את העמלה שהסוכן מקבל מכל מוצרי הדואר. אך העמלות לסוכן נמוכות מאוד! לפני כמה שנים נסגרה סוכנות באברהם קרן וסוכנויות עצמאיות רבות נסגרות ברחבי הארץ  ותמיד מאי כדאיות כלכלית. "עד שיקרה הנס, שחברת דואר ישראל תשפר ותתגמל את סוכנויותיה על תזרים המזומנים שהן מניבות לה, סוכנויות רבות עוד יסגרו ואנחנו נשלם בזמן יקר מאוד שבו נעמוד שעות". 

תגובת חברת דואר ישראל "לצערנו, סוכנת הדואר אשר הפעילה את סוכנות הדואר ברחוב מבצע יונתן ביקשה לסיים את ההתקשרות עם חברת דואר ישראל בסוף חודש פברואר. בימים אלו אנו בוחנים חלופות שונות במטרה להמשיך את מתן שירותי הדואר באיזור באופן רציף.
יצוין כי חברת דואר ישראל מספקת שירותי דואר בעיר כפר סבא באמצעות 6 יחידות דואר. כמו כן, צפויה להיפתח בקרוב יחידת דואר נוספת במתחם G".

העצומה – מאות חתמו

המשנה לראש העיר אורן כהן (הליכוד) פנה השבוע לשר התקשורת גלעד ארדן וכן למנכ"ל הדואר חיים אלמוזינו בבקשה לטפל בבעיית העומסים והתורים הארוכים בסניפי הדואר השונים בכפר סבא. כהן מסביר שפנו אליו לאחרונה תושבים רבים שהתלוננו באוזניו בעניין הזה.

כהן: "למרות שעובדי הדואר עושים עבודה נאמנה ואדיבה, הרי שהתורים בסניפי הדואר בעיר והעומסים הקיימים, הם גדולים. כל תושב שנדרש לעמוד בתור עושה זאת בדוחק ובזמן רב מדיי. אני קורא לשר התקשורת ולמנכ"ל הדואר לעשות יד אחת ולפתור את הבעיה ללא דיחוי".

תגובות