פירות וירקות עם פיתוחים לבביים

במיוחד לקראת וולנטיין 2014 ורגע לפני ועידת ישראל לחקלאות: איך נכנסה החושניות לתוך סלסלת הפירות והירקות שלנו ? זנים חדשים שגדלים באהבה בהם: תפו’א עם נשיקות, נקטרינה, שזיף , עגבניה – כולם בצורת לב! לקראת ועידת ישראל לחקלאות ה-4, שתתקיים ב- 17 בפברואר, אייטם חושני במיוחד הכולל את זנים חדשים של גידולים חקלאים ובשורת הרומנטיקה שבהם!
תפוחי אדמה עם נשיקות ‘תפו’א נשיקות’ (בצרפתית ‘בלו בלה’), המתהדרים בשפתיים בגוון כחלחל. (זרעיו מיובאים מחברת ג’רמיקופה הצרפתית ומגדל אותו אורי רבינוביץ ממושב צופית) את תפוח האדמה תזהו בזכות קליפתו הלבנה שעליה מוטבעים (מהטבע) סימני שפתיים כחולות. הוא בעל טעם מתקתק בדומה לארומה של תפו’א ירושלמי. הוא בעל 19% חומר יבש (אינו מתפרק בבישול) מה שההופך אותו אידיאלי לאפייה בתנור וכצ’יפס גורמה.


המלאך הרומנטי – תות שדה מזן ‘מלאך’ בעל אחוזי סוכר גבוהים המגיע בצורת אצבע ארוכה וצרה כמו לב מוארך של החקלאי אורי רבינוביץ ממושב צופית.

עגבניה בצורת לב, הכירו את ‘קנילס’ עגבניה בצורת לב פרי פיתוח של ‘זרעים גדרה’ המככבת בשוק הספרדי. המייחד את זן הקנילס הוא צבע אדום עז עם טעם מצוין. הזן הייחודי הזה שמתאפיין גם במוצקות וחיי מדף ארוכים (לפני ולאחר הקטיף), מהווה בחירה מוצלחת עבור המגדלים, המשווקים והלקוח הסופי שנותן את הביס.

נקטרינת לב בטעם מנגו ‘רויטל’ פיתוח ישראלי של ‘פירות בן דור’ מיסוד המעלה, של פרי הנקטרינה בצורת לב המתהדר בקליפה מבריקה מאוד ובחצייתו מתגלה בשר פרי עם ציפה צהובה ומרקם חמאתי ונימוח. נקטרינה מנגו הוא תוצר של 10 שנות פיתוח, ומכיל סל של ערכים תזונתיים, כולל אשלגן, ברזל, וויטמין C ובקרוטן ההופך בגוף לוויטמין A.

נקטרינה ‘דורינה’ פירות בן דור לא מפסיקים להפתיע ומציגים גם נקטרינה מתוקה מאוד בצורת לב. היא עסיסית וטעימה מאוד, מגיעה בגודל של 70mm בעלת פוריות גובהה מאוד. רקע הפרי חלק ואדום וציפת הפרי לבנה ואדומה.

הכירו את ‘מארק ‘- שזיף ממשפחת הפלמגרנט (רימון) בצורת לב . זהו שזיף בעל רקע אדום כהה וציפה אדומה עמוקה. גם שזיף זה ניחן בכמויות נוגדי חמצון גבוהות מאוד (לפי מחקרי מעבדה- פי 3 מביין אדום) וגם הוא פרי פיתוח של ‘פירות בן דור’ .

שזיף אבטיח בצורת לב – משפחת שזיפי אבטיח היא פיתוח ישראלי של ‘פירות בן דור’ מיסוד המעלה. רקע הפרי ירוק וציפתו אדומה, לעיתים ברקע משתקף הצבע האדום של הציפה. מדובר בשזיף ירוק מבחוץ ואדום בפנים וכשנוגסים מגעים לגלעין שזיף- בשר הפרי אדום טעמו מתוק מחקרים מעבדתיים הבודקים ריכוזי נוגדי חמצון מצאו כי שזיפים בעלי בשר אדום בריאים מאוד בעיקר בשל כמויות נוגדי חמצון גבוהות מאוד (אפילו ביחס ליין אדום ומיץ רימונים).

הלב הצהוב – שזיף לימון בצורת לב שזיף צהוב מוארך מעט (כפרי הלימון) בעל פיטם וגודל מרשים . הזן הזה זוכה להצלחה רבה גם אצל מגדלים בישראל במדינות רבות אחרות כגון בדרום אפריקה.

תגובות