מנכ”ל איגוד המדרשות לרבנים: תציבו אלטרנטיבה משמעותית לבנות השירות!

“ברור שאין מקום בציונות הדתית לקריאה נגד שירות לאומי או צבאי, הרי זו המהות מרכזית שלנו בציונות הדתית – זו תרומתנו למדינת ישראל”, אמר היום (ג’) מנכ”ל איגוד המדרשות ליהדות, צחי דיקשטיין בכנס ירושלים של עיתון בשבע. דיקשטיין מוביל בימים אלו קמפיין הקורא לבנות שירות לאומי לשרת שנתיים ולא שנה אחת. הרב שמואל אליהו: “לא עמדנו במשימה לתמוך בבנות לשירות לאומי, זה נושא שהזנחנו אותו ומבחינתנו אנחנו מתחילים עכשיו”
היום נפתח במושב מרתק תחת הכותרת: "לאן הולכת הציונות הדתית? היבטים חברתיים ופוליטיים". דיקשטיין שלקח חלק בפאנל לצד הרב שמואל אליהו, קובי אריאלי, עמית סגל, הרב חגי לונדין, הרב חיים נבון וד"ר חנן מוזס נתבקש להתייחס לשאלתו של מנחה המושב, עורך עיתון בשבע, עמנואל שילה.

שילה, התייחס בדבריו לקמפיין אותו מוביל דיקשטיין בעידוד סגן שר החינוך ח"כ אבי וורצמן, הקורא לבנות השירות הלאומי לשרת שירות מלא ומשמעותי של שנתיים ולא של שנה אחת. "מה אתה דעתך על מי שסבור שבנות לא צריכות לשרת כלל? שהשירות האמיתי נועד להכשיר את עצמן לחיים? דיקשטיין פתח ואמר: "אני יוצא נגד האחוזים המעוררים פליאה: 80% מהבנות משרתות שנת שירות אחת בלבד, בעוד 20% בלבד מהבנות ממשיכות לשנה שנייה. מדוע בחורה חילונית תשרת שנתיים בשירות צבאי ולעומתה בחורה דתייה תשרת שנה אחת? מה נותר משנה אחת כאשר ישנה תקופת הכשרה, הסתגלות והתאקלמות? כך יוצא בפועל שבחורה משרתת מספר חודשים בלבד".

לטענתו אין כל סיבה שבחורה תשרת שנה אחת, הרי אורחות החיים בשירות הלאומי מתאימות לכל בחורה דתייה. "אסור לנו למוסס את ערך השירות והתרומה למדינת ישראל מאחורי אצטלה של סיבות תורניות דתיות. הייתי מצפה מהרבנים להוביל את קריאה הזו במקביל לרבנים הראשיים לישראל שיצאו בקריאה לבנות הדתיות שלא לשרת בצה"ל".

דיקשטיין אמר כי היום הבנות מצביעות ברגליים: לדבריו, הנתונים בשנים האחרונות מציגים כי חלה עלייה במספר הבנות הדתיות הפונות לשירות צבאי, כאשר בשנת 2010 התגייסו 935 בנות בוגרות החינוך הממלכתי דתי לצה"ל, בשנת 2012 התגייסו 1500 בנות ובשנת 2013 התגייסו קרוב ל- 1700 בנות.
דיקשטיין סיכם ואמר: "הבנות מבקשות לתרום, זה ערך שהן התחנכו עליו. אם הן לא ימצו את התרומה שלהן בשירות הלאומי באמצעות שירות משמעותי ואיכותי של שנתיים, הן יבחרו להתגייס לצה"ל. היום אני קורא לרבנים: תציבו אלטרנטיבה לקריאה שלכם נגד הגיוס לצה"ל, אם לא תציבו אלטרנטיבה הבנות יצביעו ברגליים".

הרב אליהו פנה לדיקשטיין בתגובה לדבריו ואמר: " אנחנו מתנגדים לשירות הצבאי לבנות דתיות, זה אינו דבר ראוי. לא עמדנו במשימה לתמוך בבנות לשירות לאומי, זה נושא שהזנחנו אותו ומבחינתנו אנחנו מתחילים עכשיו".

תגובות