כיכר העיר בכפר סבא: “אנחנו ממשיכים לסבול מוונדליזם”

סרג’יו ליברמן פנה למחזיק תיק איכות הסביבה עילאי הנדין בבקשה להתערב בבעיות הוונדליזם בכיכר העיר
סרג’יו ליברמן, תושב כיכר העיר בכפר סבא טוען כי הוונדליזם בכיכר העיר ממשיך באין מפרע "ברצוני להתריע על תופעה החוזרת על עצמה, וגם אמש פרויקט "סיטי הייטס" שעל הכיכר, הופקר על ידי הרשויות לטובת הוונדליזם והחוליגנים המתרוצצים בכיכר ומשתוללים בצרחות איומות, משתמשים בנפצים וזיקוקים מחרישי אוזניים בשעות הלילה, ואנו הדיירים ממשיכים לסבול מהמטרד", כותב ליברמן להנדין ומבקשו להתערב לטובת אכיפת החוק במתחם "אחת מהבעיות לרעש ולמטרדים בכיכר היא, מסעדת "מוזס", המשאירה את המסעדה פתוחה – בניגוד לחוק עזר עירוני לכפר-סבא, שלדאבוננו עיריית כפר-סבא אינה אוכפת אותו, עד לשעות הבוקר המוקדמות ועד ללקוח האחרון". 

ליברמן מציין כי הדיירים סובלים גם מריחות ועשן של המסעדה ומבעיות כיבוי אש חמורות. "כמו כן השער לכניסת רכב לכיכר העיר מכיוון רחוב דוד אלעזר, נפרץ והמנעול הושאר על הרצפה. בלילה נכנסים רכבים ואופנועים לכיכר באין מפריע. על עיריית כפר-סבא לפעול מיידית למיגור המטרדים הללו לטובת דיירי הפרויקט ולרווחת התושבים. אני מקווה כי תפעל באופן יסודי לשיפור המצב הקיים בכיכר". 

עילאי הנדין השיב לליברמן:"לגבי מסעדת מוזס: העניין הוא בסמכותו של צביקה צרפתי האחראי על רישוי עסקים, אך ביקשתי תשובה לגבי הנושא. עיריית כפר סבא הגישה תביעה משפטית נגד מוזס בשל הבעיות שאתה מתאר. אנחנו רוצים לעודד הקמת מסעדות ומקומות בילוי, אבל חשוב לשמור על אורח החיים התקין של תושבי כפר סבא. אני עדיין בודק את העניין על מנת לראות האם ישנן אפשרויות פעולה נוספות.
לגבי הרעש והונדליזם בכיכר: פניתי למחלקת הביטחון וביקשתי מהם להקדיש תשומת לב מיוחדת לאזור. יש לזכור שמדובר בעבודה משטרתית. עיריית כפר סבא מתגברת את המשטרה באמצעות סיירת ביטחון, אך לא ניתן להיות בכל העיר כל הזמן. אני שותף לתחושותיך ומבין את המצב בו אתה נמצא. לדעתי הפתרון ארוך הטווח צריך להיות מציאת מקומות בילוי מסודרים לאותם בני נוער, וכמובן הפעלת תחבורה ציבורית למתחמי הבילוי בתל אביב ובהרצליה בלילות שישי. אשמח גם להגיע למקום באחד מסופי השבוע על מנת להבין מהם הצרכים של בני הנוער שמסתובבים שם וכיצד העירייה יכולה לעזור להם להרעיש פחות במרחב הציבורי. אפשר לתאם סיור כזה ביחד אם תרצה. כמו כן, הגעתי היום לכיכר בעקבות פנייתך וראיתי שאכן השער אינו נעול והמנעול שבור. הובטח לי שעוד היום הוא יוחלף. הכיכר נוקתה כבר בשבת בבוקר". 

תגובות

תגובות