הערב: ועדת המשנה של עיריית כפר סבא תתבקש להגדיל אחוזי הבניה ברחוב הרעות מ-40 ל-60 יחידות דיור

הערב תתכנס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ותתבקש להגדיל אחוזי הבנייה לבניינים ברחוב הרעות 1 ו –  3. היזם של הבניינים הוא משה אליהו והוא גם אחד הבעלים. בעלים נוסף, הוא שמואל מסילתי, בעלים נוסף הוא יורם ידעי, רואה החשבון של סיעת מעוף – סיעת ראש העירייה ושותף נוסף בשם מיכאל פרץ
יצוין כי לפני כשנה הודיע בן חמו כי הוא נמצא בניגוד עניינים בכל הקשור לאחים אליהו ויצא מאחת הישיבות שדנה בנושא בקשה שלהם במגרש בבן יהודה, לכן סביר להניח שגם הפעם לא ישתתף בדיון.

כך או כך, משני בניינים בני ארבעים יחידות בסך הכול, הם קיבלו אישור לבקשתם החדשה לבנות 60 יחידות דיור – הגדלה של 50% באחוזי הבנייה.

התוכנית שאושרה מובאת שוב לאישור הערב. יו"ר האופוזיציה, יובל לוי הגיש אף הוא ערר בנושא והודיע כי יבדוק הערב מדוע הנושא שוב מובא לאישור. 

בוועדה שאישרה בעבר התוכנית – שני חברי הוועדה עמירם מילר וצביקה צרפתי הצביעו בעד, ממה שיינפיין נמנע והיחיד שהתנגד היה סגן ראש העיר עו”ד איתן צנעני. יו”ר הוועדה, ראש העירייה, כאמור נעדר מהישיבה.
חברת הוועדה לשעבר ששהתה בחו”ל באותו הזמן, אתי גן אל, קיבלה את הפרוטוקול והופתעה, לטענתה, מאחוזי הבנייה הגבוהים שאושרו. גן אל פנתה לראש העירייה ודרשה זימון מיידי של חברי הוועדה לדיון מחודש.

”התוכנית המקורית דיברה על מבנים בני 5 קומות, 40 יח”ד. תוכנית זו התאימה למבנה השכונה כולה (שכונת ראשונים). בשכונה, שרובה נבנתה לפני שנים, יש קו והתאמה בין כול המבנים”, ציינה אז גן אל, ”כעת באה בקשה זו לשינוי של מבנים בני 5 קומות ל-8 קומות.

”בעניין התוספת של יחידות דיור הבקשה היא להגדלה מ-40 ל-60, תוספת של 50%, היכן נשמע כדבר הזה. האם נלקחו בחשבון כל הבעיות המתעוררות כתוצאה מכך, בטוחני שלא! לבקשה לא צורפו פירוטים של עורקי התנועה באזור, אין פירוט של החניות, מצוין רק כי החניה למגורים תתוכנן עפ”י תוכנית הפיתוח והתחבורה. מהי התוכנית? האם חברי הועדה ראו בכלל את התוכנית (אם יש תוכנית כזו) לפני שהגיעו לכלל החלטה?

”אין ציון של שטח הדירות לפי היחידות השונות, 3 , 4, 5 חדרים, ברור שאין כל ציון לגבי דרישה לבנות דירות ברות השגה. ההחלטה התקבלה על חודו של קול (2 בעד 1 נמנע , 1 נגד ) ועל סמך נתונים חלקיים בלבד, או שישנה סיבה אחרת שהביאה לפזיזות שכזו להחלטת חברי הועדה. יש לערוך דיון מחודש בבקשה, אחרי שכול המסמכים והנספחים יובאו בפני חברי הוועדה”.

יש לציין כי חבר ועדת המשנה לתכנון ובנייה ממה שיינפיין, נמנע בהצבעה, משום שלא קיבל התחייבות בנוגע לדירות הקטנות שהקבלן מחויב לבנות: ”אני בעד בנייה לגובה על מנת למנוע ניצול והרס שטחים ירוקים. בתוספת אחוזי הבנייה שינתנו לקבלן התבקש הקבלן בבנייה של 15% -20% לדירות של עד 75 מ”ר הכולל ממ”ד. מאחר ולא נעניתי בתשובה ברורה, נמנעתי”.

עו”ד איתן צנעני, סגן ראש העיר, היה היחיד שהתנגד בעבר.

הפרשה עוררה תגובות רבות וחברי האופוזיציה דאז מסיעת הירוקים, גיא בן גל, אתי גן אל ונפתלי גרוס טענו לניגוד עניינים ודרשו לבטל את אותו דיון, מה עוד שמדובר לטענתם באחוזי בנייה מוגדלים יחסית שאינם נהוגים בעיר.

במכתב שנשלח לחברי הוועדה ציינו הירוקים, ”אחד מבעלי העניין בקרקע הוא מר יורם ידעי ששימש כרו”ח מטעם סיעת מעוף במערכת הבחירות האחרונה. המשמעות היא שרו”ח ידעי טיפל בכל ההתנהלות הכספית של סיעת מעוף”.
…”מדובר בניגוד עניינים אישי. השתתפותם בדיון ובהצבעה נעשתה תוך הפרת כללי ניגוד עניינים. היעדר תגובה מטעמכם תאלץ אותנו לפנות לוועדה למניעת ניגוד עניינים במשרד המשפטים”.

חבר המועצה ממה שיינפיין, חבר הוועדה אשר נמנע בהצבעה, טוען כי לא ידע על הניגוד עניינים בו עמד ועל ראש העירייה, שהוא יו”ר סיעתו (מעוף) היה ליידע אותו מבעוד מועד, ”לא תמכתי בתוספת אחוזי הבנייה לחברה הקבלנית המדוברת. הקשרו ומעורבותו של המבקש כמשתמע, לסיעת מעוף ובכלל, לא הובאה לידיעתי טרם הישיבה. אינני מכיר את האדם המדובר. במידה ואכן היה קיים ניגוד אינטרסים יש מקום ומתפקידו של יו”ר הוועדה או ממלא מקומו ליידע את חברי הוועדה למען גילוי נאות”.

יצוין כי שלומית זילברברג, שמתגוררת בסמוך לבניינים והגישה התנגדות לפרויקט, פנתה לוועדת ערר במשרד הפנים בדרישה להתערבות דחופה לביטול הבקשה, ”נודע לנו כי יש קשר בין ראש העירייה, יהודה בן חמו, ובין חלק מהיזמים וכי יש חשש לניגוד עניינים. אני פונה אליכם, חברי הוועדה המחוזית, לעצור את המהלך הזה באיבו ולבדוק את עצם ההליך”.

יו"ר האופוזיציה לשעבר, גיא בן גל – הוביל קו התנגדות חריף בפרשה זו שעוררה ביקורת חריפה בשנה שעברה

תגובות