תלמידי ביה”ס “תורה ומדע בכפר” לקחו חלק בתערוכת חלל בינלאומית והציגו פרויקטים של רקטות ובלון ניסוי

תערוכת החלל הבינלאומית התקיימה במסגרת שבוע החלל הישראלי.  הדוכן של תלמידי ביה”ס “תורה ומדע בכפר” עמד ליד דוכנים של חברות מובילות וביניהן רפאל ואלביט

תלמידי ביה"ס "תורה ומדע בכפר" זכו השבוע לכבוד רב בתערוכת החלל הבינלאומית של סוכנות החלל הישראלית, שהתקיימה בבית חיל האוויר בהרצליה לרגל שבוע החלל הישראלי. תלמידי ביה"ס "תורה ומדע בכפר" הציגו את הפרויקטים הבית ספריים של מגמת חקר החלל וביניהם את פרויקט הרקטות ובלון ניסוי ששיגרו לאחרונה לחלל.

במסגרת תערוכת החלל הציגו תעשיות חלל וסוכנויות חלל מהארץ ומהעולם דגמים בקני מידה אמתי של משגר לוויינים ישראלי, דגמים של לוויין תצפית, החללית הישראלית הראשונה שרוצה להגיע לירח, טלסקופ תצפית לוויינים ישראלים, מערכת הנעה ללוויינים וכן רכיבים אמתיים של לוויינים זעירים. התערוכה היא יוזמה של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה ומכון פישר ומלווה את כינוס החלל הבין-לאומי ע"ש אילן רמון.

בין הדוכנים שהוצבו בתערוכה- דוכנים של סוכנות החלל האמריקאית (NASA) וסוכנות החלל הישראלית ועוד. בין תעשיות החלל שהציגו בתערוכה: התעשייה האווירית לישראל, רפאל, אלביט, חברת SpaceX, חברת יוז’נוי האוקראינית, וירג’ין אטלנטיק, EMMERPLUS וכמובן גם תלמידי ביה"ס תורה ומדע בכפר מכפר סבא.

בבית הספר ‘תורה ומדע בכפר’ פועלים מספר מיזמים בתחומי המדע והטכנולוגיה , כשאר אחד מהם הוא מבוא לחקר החלל בראשותו של חוקר נאס"א הקוסמונאוט לשעבר ד"ר תומס גודמן בו התלמידים לומדים בכיתה ז’ אסטרונומיה , בונים רקטת מים, שעוני שמש וגידולי צמחים בתנאי חלל, בכיתה ח’ לומדים התלמידים הנדסת רקטות ובונים רקטות עם מנוע אמתי העשוי מדלק מוצק, רקטות אלו מגיעות עד לגובה של 1000 מטר. ובכיתה ט’ לומדים הנדסת רקטות מתקדמת ומורכבת יותר ובונים בצוותים רקטה גדולה וכבדה ח’ המגיעה לגובה של עד 2500 מטר. ולקראת סוף השנה ביום שיא משגרים את כל הרקטות שנבנו, במתחם המיועד לכך ליד מכון וייצמן, השנה שוגרו כ- 35 רקטות. ד"ר תומס דואג להעביר לתלמידים עקרונות פיזיקאליים חשובים, חוקי ניוטון מרכז כובד ועוד בצורה איכותית לא דרך נוסחאות והילדים מאוד מחוברים לשיעורים אלו ובגיל מאוחר יותר מיזם זה גורם להם לבחור בתחומי המדעים והטכנולוגיה כמגמת לימוד.

חי חדד מנהל בית הספר אמר כי, "אני גאה מאד בתלמידי בית הספר ובעשייה הייחודית של המגמה. התרגשתי מאד מהעובדה שהם ניצבו בשורה אחת עם נציגי החברות המובילות בארץ ובעולם בתחום החלל וזכו להציג את הפרויקטים שלהם. בהזדמנות זאת, ברצוני להודות גם לד"ר תומס גודמן על ההובלה של המגמה הייחודית שלנו". 

תגובות