רמת השרון: תערוכת בולים עולמית יוצאת דופן תוצג במוזיאון הגיאולוגי- “פיסות ארץ רחוקה”

התערוכה תציג בולים מכל העולם: מאסיה הרחוקה, יפן ועד אפריקה החמה * מדובר בעבודות אמנות מיניאטוריות, מזכרות יקרות או פריטי אספנות נדירים, אשר לאורך השנים פתחו שערים לידיעת היסטוריה, גיאוגרפיה, ביוגרפיות, מדע, מוסיקה, תרבויות ועוד

ביום שני, ה-24.2, תפתח תערוכת בולים יוצאת מן הכלל במוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון – "פיסות ארץ רחוקה". זוהי תערוכת בולים, המציגה מבחר גדול של בולים העשויים ביד אמן רגישה, אשר מוגדלים לתמונות, בנושאים גיאולוגיים שונים. באמצעותם התערוכה מספרת את סיפורם הגיאולוגי של חבלי ארץ גיאוגרפיים שונים ומדגישה את הייחודיות של כל אזור.

עבור אנשים רבים הבולים הם רק קבלה בעבור תשלום דמי משלוח, אך תערוכה זו מדגימה כי הם הרבה יותר מזה. הבולים הם עבודות אמנות מיניאטוריות, מזכרות יקרות או פריטי אספנות נדירים, אשר לאורך השנים פתחו שערים לידיעת היסטוריה, גיאוגרפיה, ביוגרפיות, מדע, מוסיקה, תרבויות ועוד. עקב היותם נגישים וקטנים, איסופם נהיה פופולארי בכל הגילאים, והוא מתקשר לידע, מחקר, שימור העבר, יצירת קשרים אישיים, הנאה וסיפוק.

מתוך התיאורים הגיאוגרפיים נחשפים גם סגנונות אמנותיים האופייניים לתרבות המדינה המנפיקה. למשל, הבולים היפניים המתארים הרי געש עשויים כמיטב מסורת ציורי הנוף היפניים: הצבעים, הקליגרפיה והתיאור המופשט של ההרים. כמו כן, בין מוצגי התערוכה ניתן למצוא בולים המתעדים מכרות יהלומים המגיעים בעיקר מאפריקה, דיונות אשר מופיעות על בולים מנמיביה, ומהמפרץ הפרסי- בולים העוסקים בתעשיית הנפט.

המוזיאון הגיאולוגי ברמת-השרון הוא המוזיאון היחיד מסוגו בארץ המציג תערוכת קבע מרהיבה של מינרלים ואבני חן מרחבי העולם, ביניהם פריטים של אבני חן נדירות: גבישי אמרלד מקולומביה, רובי וספיר מן המזרח. כמו כן ניתן לראות מטאוריט מנימביה שהרכבו 100 אחוזי ברזל וטקטיטים. אבנים אלו מעידות על תופעות גיאולוגיות רבות עוצמה. אלו הן רק דוגמאות בודדות לחוויה נדירה של ביקור במוזיאון שנמצא במרכז רמת השרון.

מנהלת המוזיאון הגיאולוגי, רחל ששפורטה, הוסיפה: "תערוכה צבעונית זו היא גם נגיעה נוסטלגית בזיכרונות ילדותנו: בישיבה עם אבא או אימא רכונים אל השולחן בשבתות גשומות ועסוקים בסידור הבולים, או בהתרגשות הגואה עם קבלת מכתב במעטפה ועליה פיסות מצוירות מארץ רחוקה שהעשירו את האוסף באלבום והרטיטו את הנשמה".

** כתובת המוזיאון הגיאולוגי: רחוב הפלמ"ח 12, ברמת השרון.

תגובות