גוטרמן מציעה: חנינה לתושבים אשר להם יש חריגות בניה

חברת מועצת העיר בהוד השרון מציעה מבצע הסדרה כלל עירוני לכל המבנים הבלתי מוסדרים ברחבי העיר. מבצע בו כל תושב בעל מבנה ללא היתר יוכל להסדיר את הבניה בנכסיו
במליאת תכנון ובניה תועלה הצעתה של גוטרמן לפיה יוכלו תושבים להסדיר חריגות בניה.

בהצעה לסדר מסבירה גוטרמן כי העיר הוד השרון התברכה בשטחים נרחבים ובבניה נמוכה ורוויה החל משכונת גיל עמל בקצה האחד ועד נווה הדר בקצה השני, בשכונת נווה נאמן בדרומה ושכונת הפועלים בצפונה.

רוב אדמות העיר נמצאות בחכירה מול מנהל מקרקעי ישראל ותושבים רבים מתנהלים בענייני הזכויות על הקרקע מול שתי רשויות שלטוניות- המנהל והעירייה. "לא אחת אני נתקלת בפניות יזומות של תושבים להסדיר חריגות בניה או במקרים בהם הפיקוח העירוני מדווח על בניה בלתי חוקית. הדבר גורם לעוגמת נפש לאותם תושבים שהם שומרי חוק, ישרים והגונים שבגלל סיבות כאלו ואחרות ביצעו שינויים בביתם ללא ההיתרים הנדרשים. הסיטואציה הלא נעימה הזו מובילה למתח בין שכנים ולתחושת חוסר ביטחון של התושבים". 

גוטרמן מאמינה שיש להחליט ולבצע מהלך עירוני של "חנינה" לכל אותם תושבים שמעוניינים להסדיר את חריגות הבניה, לפטור אותם מקנסות ומשפטים וכל זאת בתנאי שיגישו בקשה להסדרת הבניה תוך 6 חודשים מיום תחולת מבצע ההסדרה.

על פי ההצעה יתקיים מבצע הסדרה כלל עירוני לכל המבנים הבלתי מוסדרים ברחבי העיר. מבצע בו כל תושב בעל מבנה ללא היתר יוכל להסדיר את הבניה בנכסיו, הבקשה לתחילת ההסדרה תוגש תוך 6 חודשים מיום תחילת המבצע, 2. המסדיר לא ייקנס, 3. המסדיר לא ייתבע על ידי העירייה או מי מטעמה. כמו כן, הועדה המקומית תבחן הקלות מקסימליות להיטיב עם המסדירים ולא לפגוע במבנה הקיים.

"היועץ המשפטי של העירייה / הועדה יהכין מסמך מסודר תוך 90 יום מעת קבלת ההחלטה ויגישו לאשרור מועצת העיר בישיבת מועצת העיר הראשונה שתתקיים לאחר 90 היום". 

תגובות