מנשה אליאס לבן חמו: “האם יש לך נימוק אחד הגיוני המצדיק חילול שבת המוני?!”

חבר מועצת העיר לשעבר, עו”ד מנשה אליאס, קובל על קיום המירוץ בשבת ומשווה בין כפר סבא לערים אחרות הבוחרות להתחשב בציבור הדתי ולקיימו ביום שישי. אליאס פנה לראש העירייה יהודה בן חמו “אתה מתעקש לקיים המירוץ בשבת דווקא, בגלל גחמה לרצות את שותפיך, החדשים שזה מקרוב נבחרו”
 
חבר מועצת העיר לשעבר, עו"ד מנשה אליאס פנה לראש העירייה יהודה בן חמו בדרישה להימנע מקיום המירוץ בשבת. "אני מניח כי הרבנים היו סמוכים ובטוחים כי תטה אוזן לבקשתם שלא לחלל את השבת אך נראה כי לצערנו הם טעו, או שמא הוטעו לחשוב כי אכן כך יקרה. החולף ברחובה של עיר לא יכול שלא לראות שלטי חוצות גדולים המבשרים כי הנה שוב קרב "המירוץ הגדול", מרוץ כפר סבא. זה לעומת זה מי שחולף בחוצות העיר השכנה רעננה, גם מתבשר על מרוץ רעננה הקרב ובא, אך ברעננה המירוץ יתקיים ביום שישי. גם בתל אביב מרוץ המרתון יתקיים, אבל ביום שישי".

עוד מציין אליאס "כאן המקום לברך את הנהלת העיר על פתרון בעיית המובטלים בעיר. מינוי סגן ראש עיר נוסף בשכר אכן פתר חלק מבעיית המובטלים בעיר. אומנם מדובר בבזבוז כספי ציבור, אבל נראה כי על מנת להמשיך ולרצות מאוויי סגן ראש העיר הממונה החדש וסיעתו, אתה מתעקש אדוני להמשיך ולקיים את המירוץ בשבת דווקא, למה, מדוע ועל שום מה? האם יש לך או להנהלת העיר ולו נימוק אחד הגיוני, המצדיק חילול שבת המוני? ודאי שלא, הרי מדובר בגחמה לרצות את שותפיך, החדשים שזה מקרוב נבחרו. אדוני ראש העיר שום נימוק כלכלי, מוסר, הגיוני, לא יכול להצדיק קיום המירוץ בשבת. לפני שנה הבטיח מר חזי ברזני כי השנה עניין המירוץ ייבחן מחדש, אך לצערי מדובר במס שפתיים. ברור כי כלל לא שקלת לשנות מועד המירוץ".

אליאס מדגיש כי "הטענה כי כפר סבא היא "עיר חילונית" אינה מצדיקה חילול שבת המוני. גם העיר תל אביב רבתי חרף היותה עיר חילונית, מתחשבת ברגשות הדתיים ומקיימת המירוץ ביום חול. לפיכך הנני פונה אליך בבקשה כי תשוב ותשקול העניין, בתקווה שתתחשב ברגשות הדתיים בעיר".

צביקה צרפתי סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט: "מדובר במירוץ מסורתי שמתבצע שנים בעיר. בעבר בוצעו שיחות הידברות והסכמות ולשביעות רצון כל המגזרים בעיר התקבלו החלטות. צר לנו כי ישנם גורמים בעיר שנמנעו מלבקש את אמון הציבור ולמרות זאת כל רצונם הוא לחבל בסטטוס קוו, באחדות המיגזרית בעיר וליצור פלגנות מיותרת. עיריית כפר סבא כדרכה תמשיך לפעול לרווחת כל תושביה חילוניים ודתיים כאחד". 

בתמונה: צביקה צרפתי
צילום: תומר דואק

סגן ראש העיר, עילאי הרסגור הנדין:"כפר סבא היא עיר חופשית ומרצ תדאג שהיא תישאר חופשית. למנשה אליאס אין מונופול על היהדות, ובוודאי שאין לו זכות למנוע מתושבי כפר סבא שאינם משתייכים לזרם האורתודוכסי (המהווה מיעוט מקרב יהודי העולם) ליהנות מהשבת החופשית שלהם. אני משקיע את מיטב זמני במסגרת תפקידי בעירייה במימוש חזון העיר הפלורליסטית, בה כל הזרמים הדתיים והחילוניים יזכו ליחס שווה ולתקצוב שוויוני. זאת כדי שלא יהיה חשש לבזבוז כספי ציבור הניתנים לזרם אחד בלבד, תקופה שאולי מנשה אליאס מכיר". 

תגובות