סערה במועצה הדתית בהוד השרון: העובדים נקראו לשימוע

חשיפה: סערה במועצה הדתית בהוד השרון! חיים שאבי:”אפעל להנהלה חדשה במועצה הדתית בהוד השרון”. העובדים מתלוננים על איומים בפיטורים ואי תשלום שכר, מחזיק התיק מבטיח לעשות שינוי דרמטי והיו”ר הממונה, אבי בלושטיין לא מתרגש מהאנדרלמוסיה האופפת את המועצה “בינתיים אני מנהל את המועצה הדתית ולא שאבי”
 
העובדים הממורמרים פנו למחזיק תיק הדת חבר המועצה, חיים שאבי בתקווה שהאחרון יושיע אותם מהדרמה אליה נקלעו בימים האחרונים: העובדים נדרשו להחתים ביומטרית את נוכחותם. שאבי מבטיח שינוי יעיל במערכת ובלושטיין מבהיר: ‘ אני פה המנהל’

עובדי המועצה הדתית באמצעות יו"ר ועד העובדים מאיר סקעת, מתלוננים כי בימים האחרונים עובדי המועצה הדתית התבקשו להחתים נוכחות בשעון ביומטרי שהותקן במועצה. "יו"ר הועדה הממונה במועצה הדתית הוד השרון הגיע להחלטה לא לשלם משכורות ולפטר את כל העובדים המשתפים פעולה עם ועד העובדים", אומר סקעת.

בתמונה: מאיר סקעת, יו"ר ועד העובדים

בשעות אלו נקראו העובדים לשימוע בפני היו"ר הממונה אבי בלושטיין.
חיים שאבי הממונה על תיק הדת בעיריית הוד השרון:"אפעל למינוי הנהלה חדשה למועצה הדתית ושאר הבעיות ייפתרו בהמשך. אני מאמין ומקווה שהפעילות במועצה הדתית תפעל על פי חוק ואם החוק מאפשר מאפשר החתמה ביומטרית זה ייצא אל הפועל ואם לא נפעל על פי חוק. שמעתי ודיברתי עם העובדים ואני מאמין שבקרוב הדברים ישתנו במועצה הדתית". ​

אבי בלושטיין, יו"ר הוועדה הממונה על שירותי הדת בהוד השרון:"בינתיים אני מנהל את המועצה הדתית ולא שאבי. מי שזכה בפרס המועצה הדתית המצטיינת זה אבי ולא שאבי. כאשר הוא היה חבר מועצת העיר המועצה הדתית הוד השרון, הייתה המועצה הגרועה ביותר בארץ וזה לא היה מזמן. העובדים שהוזמנו לשימוע לא מוכנים לחתום על שעון נוכחות, אני מופתע ששאבי נותן גיבוי לעובדים כאלה כנראה בתקופתו העובדים חגגו ולי אין עניין להגיע לתקופת החושך".

עו"ד אורן טל, המייצג את העובדים מטעם ההסתדרות הגיע לשימוע שנערך לעובדים בשעת הצהריים היום "נושא ההחתמה בשעות הביומטרי טרם הוסדר בחוק, ועדיין שנוי במחלוקת, בימים אלו מתנהלים הליכים בבית הדין הארצי לעבודה בסוגיה זו. לשיטת המועצה היא פועלת בהתאם להנחיות משרד הדתות אך טרם הוצגו הנחיות כאמור. המועצה קובעת באופן חד צדדי החתמה על גבי השעון הביומטרי ומבלי שנשקלו כלל יתר הנסיבות בעניין וביניהם חדירה לפרטיות העובד ופגיעה בצנעת הפרט. כמו כן, לא התבקשה הסכמתם של העובדים לחתימה ועובדים שסירבו מיד זומנו לשימוע. העתק הזימונים נשלחו בווטסאפ (מיסרונים) וללא שנכתב עליהם כי באפשרותם להיות מיוצגים וגרוע מכל, זימונים אלו נשלחו לעובדים יום למחרת סירובם להחתמה".

עו"ד אורן טל, מייצג את העובדים

תגובות