“עירייה לא צריכה לסבסד רק כדורגל ופרויקטים מגלומנים ומיותרים”

חברת מועצת העיר, אביבה גוטרמן זועמת על אי תיקצוב הבימטרון בהוד השרון “שמישהו יעז לסגור המקום לפני שתהיה אלטרנטיבה, הציבור לא יקבל זאת. אני אישית אפעיל את כל תושבי העיר נגד החלטה כזו כפי שעשיתי בשנים קודמות. לצערי תמיד המקום היה לצנינים בעיני ראש העירייה בגלל חוסר ההבנה וחוסר היכולת להבין את ערכו של המקום בחיי הקהילה”
גוטרמן זועמת על ההחלטה שלא לתמוך תקציבית בבימטרון. בראיון להשרון פוסט היא מבהירה כי הבימטרון הנו התיאטרון היחידי בהוד השרון "לצערי הרב היכל תרבות חדש לא נראה עדיין באופק. אחזקתו על ידי העירייה תמיד הייתה בעיה, כיוון שהעומד בראש העירייה וסביבתו הקרובה אינם מבינים את הצורך באולם זה ואינם מפנימים שתרבות בכל מקום הארץ ובעולם כולו עולה כסף, והרבה". 

הרקע לדברים: תמיכה שהעירייה מעניקה לגופים רבים וביניהם לא נכלל הבימטרון "נוצרה בעיה מחוסר הבנה, והגרוע מכל, שהצטרפו לוועדת תמיכות חברי מועצה חדשים שלצערי שהינם חסרי רקע בתחום הפעלת תרבות, ולכן בהנפת יד מחליטים לחנוק את האולם. סגן ראש העירייה אמיר כוכבי, שהינו חבר בוועדת התמיכות שואל אותי, ‘איזה שירות הבימטרון מעניק לתושבים? יש שם קולנוע מסחרי והעירייה לא צריכה לסבסד קולנוע מסחרי’, ניסיתי להסביר לו שהקולנוע הוא רק חלק מהפעילות הענפה באולם. יש סדרת קונצרטים לילדים, תיאטרון למבוגרים, מועדוני זמר, פעילויות של בתי ספר, כנסים שונים, העמדת האולם לפעילויות התרמה של עמותות התנדבותיות במחיר שהוא מתחת למחיר העלות התפעולית!". 

עוד מדגישה גוטרמן "להגיד שהאולם אינו משרת את הקהילה בעיר זו בורות לשמה. הייתי מצפה מסגן ראש העירייה אמיר כוכבי הממונה על החינוך הבלתי פורמלי, להיפגש עם מנהלת הבימטרון וללמוד את המקום ואת העשייה, לפני שהוא קובע שאין לתת תמיכות לבימטרון. בתקנון העמותה רשום במסגרת הפעילות המותרת גם קולנוע. תיאטרון צורך כסף רב ולכן העיריות מתחזקות בהרבה כסף את התיאטרון שלהן. שמישהו יעז לסגור את המקום לפני שתהיה אלטרנטיבה, הציבור לא יקבל זאת. אני אישית אפעיל את כל תושבי העיר נגד החלטה כזו כפי שעשיתי בשנים קודמות. לצערי תמיד המקום היה לצנינים בעיני הראשות המקומית וזה בגלל חוסר ההבנה וחוסר היכולת להבין את ערכו של המקום בחיי הקהילה. עירייה לא צריכה לסבסד רק כדורגל ופרוייקטים מגלומנים ושלל פרוייקטים מיותרים". 

גוטרמן מתרעמת על עמותות נוספות שלא תוקצבו כראוי כמו אחל"ה, השחיה, קהילת יונתן "אלה יובאו לאישור בעוד שבועיים בזכות המאבק שלנו השבוע בישיבת מועצת העיר". 

יצויין כי בשנים קודמות תוקצב הבימטרון בסכומים של 850 אלף שקלים לשנה. "הובא לידיעתי כי העירייה בודקת להעביר ההפעלה לאחריות העירייה ואני כאמור אתנגד לזה". 

בעוד שבועיים כאמור בזכות מאבק האופוזיציה יובאו גם עמותות אלו לאישור. 

תגובות