זינוק של 11,333% בהתחלות הבנייה באריאל

אחרי שנים בהן לא נהנתה מתנופת בניה, משנה אריאל כיוון עם זינוק מטאורי בהתחלות הבנייה בעיר – 11,333% בחישוב השנתי. כך אחרי שבשנת 2012 כולה החלה בנייתן של 4 יחידות דיור בלבד, נכון לרבעון השלישי של שנת 2013 אפשר כבר לדבר על 343 התחלות בנייה של דירות חדשות

חברת יורו ישראל, לדוגמא, זכתה במכרז של מינהל מקרקעי ישראל לבניית 32 יחידות דיור. והיא בונה את פרויקט יורו באריאל הכולל 3 בניינים, בני 4 קומות עם 2 דירות בקומה. לדברי שמחוני חדד, בעלים ומנכ"ל החברה, "בעשור האחרון לא הייתה בניה רוויה באריאל, לכן אנחנו צופים ביקושים גבוהים מאוד. לאור מחירי הזכיה הנמוכים, מחירי הדירות בפרויקט צפויים להיות אטרקטיביים במיוחד לזוגות צעירים, המעוניינים לגור במרכז הארץ, במרחק נסיעה של כחצי שעה מתל אביב, עם נגישות קלה ומהירה אליה, לפתח תקווה ולראש העין".

אחרי שנים של עלייה במחירי הדירות, חלה ירידה בשנה האחרונה, כאשר ברבעון השלישי של שנת 2013 היה מחירה הממוצע של דירה חדשה 1.186 מיליון שקל, לעומת 1.26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 7.4%. "באריאל ניתן לראות שמחירי הדירות נמוכים יחסית לעיר המצויה במרכז הארץ", מוסיף חדד. "אריאל אמנם מתויגת כישוב הנמצא ב"שטחים", אבל דווקא עכשיו כשהמכללה בעיר הפכה לאוניברסיטה והוכרה כמוסד אקדמי מכובד מן השורה, אריאל מהווה גם אטרקציה עבור ציבור המשקיעים, בשל הסטודנטים הרבים שפוקדים אותה וההיקף הגבוה של שכירת הדירות.

אין ספק כי זוגות צעירים רבים המחפשים בנרות לרכוש דירות חדשות, מבינים היטב את היתרונות הטמונים במגורים באריאל. מרבית הרוכשים בפרויקטים שלנו הם משפרי דיור מהעיר ומהסביבה הקרובה". ואכן על פי נתוני משרד השיכון 18.7% מרוכשי הדירות בעיר הם משקיעים, 38% משפרי דיור וכ-42.5% הם זוגות צעירים.

שמחוני חדד – מנכ"ל יורו ישראל

תגובות