פתח תקווה 2014: העיר השלישית במספר הדירות החדשות שנמכרו בשנת 2013

העיר השישית באוכלוסייתה בישראל מככבת בעשור האחרון כבירת הנדל”ן של ישראל עם התחלות בנייה של אלפי יחידות דיור
"יריית הזינוק של פתח תקווה בתחום הדיור החלה בשלהי שנות ה-90 כששכונת אם המושבות החלה לקרום עור וגידים", מסביר אושרי זפרני, סמנכ"ל השיווק בחברת גיא ודורון לוי, הבונה את פרויקט הבוטיק SEVEN AND MORE בעיר. "בעירייה ובוועדות התכנון המקומיות, רקמו תוכנית ל"מגה-שכונה" שתקום על שטחי אזור התעשייה ההיסטורי של העיר, ותהווה אלטרנטיבת מגורים לצעירים במרכז הארץ. אם המושבות תוכננה כשכונת מגורים אוטונומית עם מבני ציבור, שירותים קהילתיים ודרכי גישה עצמאיים. בשטחי השכונה אושרו לראשונה, רבי קומות מודרניים, המאפשרים פיתוח ברמה גבוהה, פארקים וריאות ירוקות. אם המושבות הצליחה למשוך לעיר מסה קריטית של אוכלוסייה איכותית וצעירה ממרכז הארץ".

במרוצת השנים מאז, התפתחה בצפון מערב העיר, לצד שכונת אם המושבות, גם שכונת נווה גן ושתי השכונות הסמוכות צמחו והתרחבו מזרחה ומערבה וממוקמות כיום במרחק הליכה מקניון הגדול שנבנה בעיר ואזור התעשייה קריית אריה. ממש ממול, בעבר הדרומי של ז’בוטינסקי, התפתחו על שטחים חקלאיים ולצד שכונות וותיקות שכונות כפר גנים החדשה ונווה עוז החדשה היוקרתיות המיועדות לאוכלוסייה אמידה של משפרי דיור בעיקר מתוך העיר. כך למשל מקימה בימים אלו בעיר חברת יורו ישראל את פרויקט מגדלי יורו הכולל 190 יחידות דיור ב-3 בניינים בני 18-16 קומות. תמהיל הדירות כולל דירות בנות 5 ו-6 חדרים, עם מרפסות שמש גדולות במיוחד, שיאפשרו להקים בהן סוכה, דירות גן ופנטהאוזים.

לדברי ניסים אחיעזרא, מנכ"ל חברת אחים דוניץ המקימה את פרויקט דוניץ בנווה גן בפתח תקווה: "על פי נתוני הלמ"ס, ברבעון השלישי של 2013 הוחל בהקמת 1,413 יחידות דיור בפתח תקווה לעומת 1,302 יחידות דיור בשנת 2012, עליה של 45% בחישוב השנתי של היקף התחלות הבנייה. השיא בהתחלות הבנייה בעשור האחרון היה בשנת 2010, אז הוחל בהקמת 2,892 יחידות דיור. נתונים אלה לא מפתיעים נוכח מספר הדירות החדשות שנמכרו בעיר בשנת 2013, המציבות את פתח תקווה במקום השלישי בארץ. אמנם בכך שמרה פתח תקווה על סך מכירות דומה לשנת 2012 (1,435 לעומת 1,431), אך עדיין מדובר בנתונים מרשימים". זאת בצד נתוני משרד השיכון, לפיהם בסוף הרבעון השלישי של 2013, היה המחיר הממוצע לדירה חדשה בפתח תקווה כ-1.674 מיליון שקל. מדובר בירידה של 3.3% לעומת שנת 2012, אז היה המחיר הממוצע כ-1.7 מיליון שקל.

ניסים אחיעזרא – מנכ"ל חברת האחים דוניץ

תגובות