“אני מודה לפליאה קטנר על המחמאה שאני מעכב בזבוז כספי ציבור”

הסכסוך בין סיעת מרצ בראשות עילאי הרסגור הנדין לסיעת תפו”ח בראשות יובל לוי, הולך ומתעצם: מרצ טוענת שלוי מעכב התכנסות ועדת ערי תאום משום שטרם מינה נציגים לוועדה. לוי משיב “אנחנו מסרבים להיות ״חותמת כשרות״ לבזבוז המיותר ולא רוצים חלק בעשיית הועדה. הניסיון מלמד שמי שכיהן כיו״ר ועדה זאת איבד את מעמדו בציבור”

סיעת מרצ הוציאה הודעה לעיתונות תחת הכותרת "יובל לוי לא מגיש נציגיו לוועדות". בהודעה נטען כי חברת המועצה, פליאה קטנר, יור וועדת ערים תאומות, מחכה כבר זמן רב ליובל לוי, ראש סיעת תפו"ח, על מנת שיגיש מועמדים והוועדה תוכל להתכנס. "זו לא הפעם הראשונה שיובל לוי אינו מגיש את שמות נציגיו, כך גם עשה בנושא מפעל המים. קטנר: "לוי מעדיף ספינים נבובים על רמיסת האופוזיציה מאשר למלא את תפקידו במועצה".

כך נכתב בהודעה לתקשורת "כל סיעות המועצה כבר הגישו לפליאה קטנר, יו"ר וועדת ערים תאומות, את שמות נציגיהם לוועדת ערים תאומות, מלבד סיעת תפו"ח, אשר אינה מעבירה את שמות נציגיה ומונעת את כינוס הוועדה הראשונה. קטנר ממתינה כבר זמן רב לשמות שיובל לוי אינו מעביר. זוהי אינה הפעם הראשונה שיובל לוי בוחר לא להעביר את שמות נציגיו לוועדות השונות, כאשר נושא מפעל המים הוא הדוגמא המרכזית לכך. לוי כלל לא טרח לבקש להכניס נציג מטעמו להנהלה, ואף לא לברר מהם שמות הנציגים המוצעים להנהלה, אך בעת ההצבעה הזדעק על "רמיסת האופוזיציה" כאשר כלל לא העביר שמות עד לאותו רגע. כך התרחש גם בישיבת מועצת העיר בה מונו נציגי ועדות החובה. בעוד שכל סיעות מועצת העיר העבירו את שמות נציגיהן זמן רב מראש, יובל לוי קבע את זהות נציגיו כלאחר יד בישיבת המועצה עצמה, צעד שלטענת חברים במועצה מהווה זלזול וחוסר רצינות".

פליאה קטנר ציינה: "לוי מעדיף ספינים נבובים על רמיסת האופוזיציה מאשר למלא את תפקידו במועצה. עליי לכנס את הוועדה על מנת להכניס סטנדרטים בינלאומיים לעיר, אך יובל לוי שוב מחפש להזדעק במקום לעבוד".

פליאה קטנר – יו"ר ועדת ערים תאומות

סגן ראש עיריית כפר סבא, עילאי הרסגור – הנדין: "אנחנו רואים את אותו הדפוס גם בועדות הרשות. נראה שהאיש משקיע אך ורק בתקיפת יריביו הפוליטיים בתקשורת, ובעיקר את מרצ שלקחה ממנו קולות פוטנציאליים רבים בבחירות האחרונות, אבל כשהדברים נוגעים לעבודה אמיתית בשטח וקידום מדיניות נודם קולו. אינני נביא, אך לפי הנסיון איתו בתקופה האחרונה הוא עוד עלול לטעון שהשתקנו את האופוזיציה בועדות הרשות, למרות שאנחנו מבקשים בצורה המכובדת ביותר שישלח לנו את שמות נציגיו".

עילאי הרסגור הנדין – יו"ר מרצ

יובל לוי הגיב לטענות "אני מודה לפליאה קטנר על המחמאה שאני מעכב את בזבוז כספי הציבור של מקורבים לחו"ל.  איני מבין מה הדחף לקדם את ועדת ״תיירות חוץ לארץ״.. אני מצטער מאוד על כך שעיכבתי את חלוקת ההזמנות לטיולים בחו״ל, בסיבסוד הכספים שגבתה מהציבור בהתייקרות הארנונה האחרונה, באישור מרצ כמובן. הגברת קטנר מוזמנת לדון בועדה לבדה ולחלק לבדה הזמנות לחבריה בלבד על חשבון הציבור והארנונה, לתפארת ערכי מרצ. חברי סיירת תפוח מסרבים להיות ״חותמת כשרות״ לבזבוז המיותר ולא רוצים חלק בעשיית הועדה. הניסיון מלמד שמי שכיהן כיו״ר ועדה זאת איבד את מעמדו בציבור". 

יו"ר סיעת מרצ כפר סבא, עילאי הרסגור-הנדין, מגיב "כשחוסר תפקודו של יובל לוי נחשף הוא נתפס לפאניקה וסותר את עצמו. אם לטענתו ועדת ערים תאומות (שבמסגרתה אנחנו מתכוונים לעשות צעדי חיסכון ניכרים) היא ‘בזבוז כספי ציבור’, כיצד יתכן שהוא לא טרח לשלוח נציגים גם לוועדת הרווחה? לפי אותו היגיון מסתבר שבעיניו רווחת תושבי כפר סבא היא ‘בזבוז כספי ציבור’. לא רק זאת, אלא שטענתו בנושא הארנונה תלושה מהמציאות. מרצ לא הצביעה בעד העלאת הארנונה למשקי הבית, שנקבעה בחוק ההסדרים ולא במועצת העיר, ואף נלחמת בגזרה זו בכנסת. רויטל לן כהן מובילה ביחד עם ח"כ אילן גילאון את המאבק הארצי בנושא".

תגובות