הוחלט לשנות את התכנית של אולפני הרצליה ולשמר את המבנים בשטח התכנית

הוועדה המחוזית תל אביב, בראשות הממונה על המחוז במשרד הפנים, גילה אורון, החליטה על תיקון תכנית הבינוי המוצעת למתחם אולפני הרצליה
התכנית משתרעת על מתחם של כ- 45 דונם בלב שכונת נוה ישראל בעיר הרצליה הממוקמת מדרום לרחוב הרב קוק, ממזרח ומצפון לרחוב בר כוכבא וממערב לשדרות בן גוריון. במתחם מצוי ביתה של מרגוט קלאוזנר, אשר הקימה יחד עם בעלה ב- 1949 את אולפני ההסרטה הרצליה. ביתה של קלאוזנר הוסב לאולפן הפקות והוא משמש כיום את חברת "קשת".

החלטת הועדה המחוזית מיום 29.4.14 להפקדת התכנית למתחם קבעה כי הכנת תיק תיעוד למתחם יהווה את אחד התנאים להפקדת התכנית. מסקנות תיק התיעוד העלו כי המתחם כולו ראוי לשימור בזכות ערכו ההיסטורי- חברתי – לאומי ולא רק בית קלאוזנר כפי שהציעה התכנית המקורית, אשר הוצגה בפני הועדה.

עם היוודע מסקנות תיק התיעוד החליטה חברת אפריקה ישראל ובשיתוף עם אדריכל הפרויקט גיל שנהב ועם עירית הרצליה לשנות את תכנית הבינוי ובמקום הריסתם יקבעו המבנים במתחם וביניהם המבנה של אולפן ההסרטה הראשון בארץ, לשימור בשימוש לבתי קפה, גלריות וחנויות בעלות אופי מיוחד.

בית קלאוזנר כאמור ישומר גם הוא וישמש למבנה ציבורי. פרט לכך כולל הבינוי החדש 4 מבני מגורים בני 15 קומות , כשבצמוד לכל בנין כזה יוקם מבנה של 5 קומות. שאר הפרטים- 350 יחידות דיור, פארק בגודל של כ- 8 דונם ומבני ציבור נשארים ללא שינוי מהתכנית המוצעת המקורית.

שכונת נוה ישראל הינה שכונה שמקודמות בו מספר יוזמות להתחדשות עירונית, תכנית זו הינה הסנונית הראשונה המבשרת את שדרוג האזור.

המתכנן: אדר’ גיל שנהב- כנען שנהב אדריכלים, יזם: אדר’ דיויד סוקט – אפריקה ישראל

תגובות