רמת השרון: נפתחה תערוכת בולים עולמית במוזיאון הגיאולוגי- “פיסות ארץ רחוקה”

התערוכה מציגה בולים מכל העולם: מאסיה הרחוקה, יפן ועד אפריקה החמה * מדובר בעבודות אמנות מיניאטוריות, מזכרות יקרות או פריטי אספנות נדירים, אשר לאורך השנים פתחו שערים לידיעת היסטוריה, גיאוגרפיה, ביוגרפיות, מדע, מוסיקה, תרבויות ועוד

השבוע (24/02) נערכה במוזיאון הגיאולוגי ברמת השרון הפתיחה החגיגית של תערוכת בולים מרתקת– "פיסות ארץ רחוקה", במעמד סגנית ומ"מ ראש העירייה שירה אבין, אנשי אקדמיה, גיאולוגיים, אספני בולים, חובבי אמנות ותושבי רמת השרון שגילו עניין, ואורחים נוספים.

מדובר בתערוכת בולים מרתקת, המציגה מבחר גדול של בולים העשויים ביד אמן רגישה, אשר מוגדלים לתמונות, בנושאים גיאולוגיים שונים ובאמצעותם התערוכה מספרת את סיפורם הגיאולוגי של חבלי ארץ גיאוגרפיים שונים ומדגישה את הייחודיות של כל אזור.
במהלך ערב הפתיחה של התערוכה ניתנה הרצאה בנושא אוסף בולים גיאולוגי מאת יוסף חרש, אספן בולים בעל מוניטין בינלאומי בתחום, שזכתה לתגובות חמות ביותר מהמשתתפים.

עבור אנשים רבים הבולים הם רק קבלה בעבור תשלום דמי משלוח, אך תערוכה זו מדגימה כי הם הרבה יותר מזה. הבולים הם עבודות אמנות מיניאטוריות, מזכרות יקרות או פריטי אספנות נדירים, אשר לאורך השנים פתחו שערים לידיעת היסטוריה, גיאוגרפיה, ביוגרפיות, מדע, מוסיקה, תרבויות ועוד. עקב היותם נגישים וקטנים, איסופם נהיה פופולארי בכל הגילאים, והוא מתקשר לידע, מחקר, שימור העבר, יצירת קשרים אישיים, הנאה וסיפוק.

מתוך התיאורים הגיאוגרפיים נחשפים גם סגנונות אמנותיים האופייניים לתרבות המדינה המנפיקה. למשל, הבולים היפניים המתארים הרי געש עשויים כמיטב מסורת ציורי הנוף היפניים: הצבעים, הקליגרפיה והתיאור המופשט של ההרים. כמו כן, בין מוצגי התערוכה ניתן למצוא בולים המתעדים מכרות יהלומים המגיעים בעיקר מאפריקה, דיונות אשר מופיעות על בולים מנמיביה, ומהמפרץ הפרסי- בולים העוסקים בתעשיית הנפט.

מנהלת המוזיאון הגיאולוגי, רחל ששפורטה, הוסיפה: "תערוכה צבעונית זו היא גם נגיעה נוסטלגית בזיכרונות ילדותנו: בישיבה עם אבא או אימא רכונים אל השולחן בשבתות גשומות ועסוקים בסידור הבולים, או בהתרגשות הגואה עם קבלת מכתב במעטפה ועליה פיסות מצוירות מארץ רחוקה שהעשירו את האוסף באלבום והרטיטו את הנשמה".

במסגרת ההכנות לתערוכה עיריית רמת-השרון שיפצה את פנים המוזיאון, מה שתרם למראה ולאווירה הייחודית במקום. התערוכה תוצג במוזיאון במהלך החודשים הקרובים ותלווה בהרצאות ובפעילויות לילדים. במסגרת מדיניות עיריית רמת-השרון הכניסה לתערוכה תהיה ללא תשלום.

כתובת המוזיאון הגיאולוגי: רחוב הפלמ"ח 12, ברמת השרון. פרטים נוספים: 03-5497185 Geo.museum@ramat-hasharon.muni.il

תגובות