בית המשפט: שדה התעופה הרצליה הוא בלתי חוקי. משרד התחבורה מחויב להפסיק פעילותו באפריל 2015

ראש עיריית הרצליה משה פדלון : שנים רבות שהשדה מהווה הן מפגע בטיחותי והן מעצור משמעותי בהתפתחות העירונית של הרצליה – כעת יכולה העיר לצאת לדרך תכנונית חדשה באשר לעתיד המתחם

היום, יום רביעי, ניתן פסק דין, אשר קיבל את עמדת התושבים והרשויות המקומיות וקבע, כי שדה התעופה בהרצליה אמור להפסיק פעולתו באפריל 2015 (כפי שנקבע ע"י הרשויות), ובמידה שתימשך פעילות בשדה לאחר מועד זה, ובהיעדר שינוי מהותי בנסיבות לעומת המצב כיום, היועץ המשפטי לממשלה יהיה אמור להורות על הגשת כתבי אישום והפעלת סמכויות פליליות כלפי רש"ת והמשתמשים בשדה.

בפסק הדין נקבע, לראשונה, כי השדה הוא בלתי חוקי כי התב"ע במקום היא חקלאית.

עוד נקבע, כי כל עוד רש"ת קידמה הליכי תכנון לשינוי התכנון לשדה תעופה, הרי שחלו פסקי הדין של ביהמ"ש העליון בבג"צ עיריית הרצליה משנת 2000, אשר איפשרו את המשך הפעילות בשדה כל עוד מתקיימים הליכי תכנון לשדה.

נקבע, כי מאחר שרש"ת הודיעה כי לא תגיש כתב שיפוי כנדרש לצורך התוכנית לשדה, הרי שהגנת הפסיקה בבג"צ בעליון לא חלה יותר, ולכן היועץ המשפטי לכאורה צריך לאכוף את דיני התכנון והבניה בהיבט הפלילי, כפי שהעותרים ביקשו. השופטת קבעה כי תקופת-הביניים עד אפריל 2015, ותאפשר לגורמים הפועלים בשדה להיערך מראש לסיום הפעילות. לטובת העותרים נפסקו הוצאות משפט בסך 20,000 ₪ אשר הושתו על היועמ"ש.

זהו פסק דין חשוב. זו הפעם הראשונה שנפסק כי השדה בלתי חוקי. גם עוגנה בפסק דין התחייבות משרד התחבורה להפסיק הפעילות באפריל 2015.

ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, מסר כי הוא מברך על החלטת בית המשפט, וכי לאחר שנים רבות שהשדה מהווה הן מפגע בטיחותי והן מעצור משמעותי בהתפתחות העירונית של הרצליה יכולה העיר לצאת לדרך תכנונית חדשה באשר לעתיד המתחם.

תגובות