תושבי כפר סבא דתיים בפניה לראש העיר: גם לנו מגיע להשתתף במרוץ ע”ש זיו בלאלי ז”ל

תושבי כפר סבא דתיים לאומיים ושומרי מסורת פנו בימים האחרונים לראש העיר, יהודה בן חמו, בבקשה להעביר את מרוץ כפר סבא המתוכנן לשבת הבאה ליום חול כדי שלא תגזל מהם הזכות להשתתף. במידה והעירייה לא תיענה לבקשה יפנו התושבים לבג”צ

המאבק כנגד קיום מרוץ כפר סבא ע"ש רס"ל זיו בלאלי ז"ל שאמור להתקיים בשבת הבאה עולה מדרגה: בימים האחרונים פנו תושבי העיר, דתיים לאומיים ושומרי מסורת, לראש העיר, יהודה בן חמו, בבקשה שיורה על העברת המרוץ המסורתי משבת ליום חול וזאת על מנת לאפשר גם לדתיים לאומיים ושומרי המסורת מקרב תושבי העיר להשתתף בו.

ברוך פרידמן, אצן חובב, המשתייך למגזר הדתי לאומי טוען כי החלטת העירייה לקיים את המרוץ בשבת מונעת ממנו לממש את זכותו להשתתף בו. פרידמן נועץ בימים האחרונים עם עורך הדין מיכאל ספרד, אחד מעורכי הדין הבולטים במאבק זכויות אדם, ואלו שוקלים האפשרות לפנות לבג"צ במידה והעירייה והעומד בראשה לא ישנו את מועד המרוץ. פרידמן הוסיף כי "נדמה לי שראש העיר בן חמו מתעקש שלא להבין את מה שרון חולדאי וזאב בילסקי מבינים, אין שום מניעה לקיים מרוץ ביום שישי לרווחת כל תושבי העיר ולהתחשב גם בציבור שלם ששומר את קדושת השבת".

רונית כורש, אם לארבעה, תושבת העיר, המעוניינת להשתתף במרוץ ציינה "לא ייתכן שכספי הארנונה שאני משלמת יממנו פעילות ציבורית-עירונית שמונעים ממני ומילדיי לקחת חלק בה. כדתיה וכשומרת שבת, צר לי לראות שתשלום הארנונה שלי מיועד לחילול שבת המוני, זה פשוט אבסורד".

כורש הוסיפה: "אמנם אנו לא חלק גדול בעיר אך אנחנו תורמים לעיר כמו כל אחד אחר, אני חושבת שראש העיר צריך להסביר לציבור הדתי ושומר המסורת בכפר-סבא מדוע העירייה בראשותו מפלה אותנו בלי סיבה ממשית".

תגובות