מה הישראלים רוצים ליד הבית: גברים מעדיפים בית קפה, נשים מעדיפות חנות פארם ודתיים – רשת מזון גדולה

כך עולה מתוצאות סקר שבדקה חברת קרסו לקראת הקמת המרכז המסחרי החדש באבן יהודה

לקראת הקמתו של המרכז המסחרי החדש בכיכר המייסדים באבן יהודה, ערכה חברת קרסו נדל"ן סקר בנוגע להעדפותיו של הישראלי באשר לחנויות אותן היה מעדיף למצוא במרכז המסחרי ליד ביתו. המרכז המסחרי החדש, שעתיד להתפרש על פני שטח של כ-3,500 מ"ר בשלושה מפלסי מסחר, מתוכנן להיפתח לקראת הרבעון השלישי של שנת 2015, כשבבחינת תמהיל החנויות שיפעלו בו שואפת חברת קרסו להתחשב בתוצאות הסקר שערכה ובצרכיהם של תושבי השכונה.

מהסקר עולה כי בעוד ש-62% מהגברים מעדיפים בית קפה צמוד לבית, 73.2% מהנשים מעדיפות דווקא חנות פארם צמודה. בית הקפה נמצא בקרב הנשים רק המקום השני עם 58.3% ולאחריו ניצבים חנות ירקות ופירות (56%), קופת חולים (47%), חנות טבע ומוצרי בריאות (42%) ומספרה (10%). לעומת זאת ברשימת העדפותיהם של הגברים ניתן למצוא, לאחר בית הקפה, את סניף הדואר המקומי (59%), סניף בנק (57%) וקונדיטוריה (44%), שתשלים את המתוק לצד הקפה.

לפערים בין המינים מצטרפים גם פערים התלויים במידת הדתיות של האוכלוסייה. כך עולה מהנתונים כי לעומת החילונים שבאופן כללי מעדיפים את בית הקפה השכונתי (67.9%), האוכלוסייה הדתית-חרדית מעדיפה למצוא במרכז המסחרי הקרוב לביתה דווקא רשת מזון גדולה (70%) או מכבסה הכוללת ניקוי יבש (54%), פי שניים לעומת הציבור החילוני והמסורתי.

לצד הבדלים מגזריים אלה, ניתן לראות כי בבחינת כלל האוכלוסייה ישנם 5 בתי עסק הנתפשים כרצויים ביותר במרכזים המסחריים הסמוכים לבית – בית קפה, רשת פארם, סניף דואר, סניף בנק וקופת חולים. "כיום אנחנו מזהים מגמה של קמעונאים לצאת מקניוני הענק ולהתמקד במרכזים שכונתיים", מסביר דן פרנס, מנכ"ל קרסו נדל"ן. "מבחינת הקמעונאים מדובר בקהל מקומי המחפש בעיקר נוחות, שירותים בסיסיים מבלי להזיז את הרכב. מרכזי הקניות שנקים בשנים הקרובות ישתרעו על פני 3,000-5,000 מ"ר בממוצע, בתוספת חניונים תת קרקעיים". ואכן, בנוסף למרכז המסחרי החדש באבן יהודה, עתידה להיכנס חברת קרסו נדל"ן לתחום מרכזי המסחר השכונתיים בערים נוספות, עם הקמת 7 מרכזי מסחר שכונתיים, ביניהם מרכז מסחרי המשתרע על פני כ- 4,000 מ"ר בשכונה הירוקה ביבנה, מרכז הכולל כ-3,000 מ"ר בשכונת עין הים בחדרה ומרכז קניות לציבור החרדי המשתרע על פני כ- 7,500 מ"ר בלב שכונת רוממה בירושלים.

הסקר הקיף 450 רוכשי דירות חדשות, שנדרשו לבחור 5 עסקים מועדפים מתוך רשימה של כ-30 בתי עסק.

תגובות