תלמידי ביה”ס גולן יזמו: ביום שישי באים בלי רכבים

מי שצעד ביום שישי האחרון ברחוב גולן במערב רמת-השרון, שמע לבטח יותר ציוצי ציפורים והריח פחות עשן אגזוזים, מאחר והרחוב היה שומם מרכבים. מי שאחראים לפסטורליה הירוקה הזו ולשמירה (לפחות ליום אחד) על הסביבה, היו תלמידי ביה”ס היסודי “גולן”, שבמסגרת הטמעת “אורח חיים בריא” יזמו ביום שישי האחרון “יום ללא רכבים”

במסגרת היוזמה, התלמידים צעדו ברגל או רכבו על אופניים לבית הספר וכמו כן, ילדים צעירים הגיעו מלווים ע"י הוריהם, כשהם פוסעים שלובי ידיים בזמן איכות, לאחר שהשאירו את הרכב בבית. היוזמה תרמה הן לאורח חיים בריא של התלמידים שצעדו ברגל עם הוריהם כמעין "חימום" ספורטיבי בבוקר והן לשמירה על הסביבה, כשפחות אגזוזי מכוניות מזהמים את האוויר.

את התלמידים קיבלו בשערי בית הספר תלמידי מועצת התלמידים, וחילקו לכל תלמיד מדבקה שהטמיעה הערכים הנ"ל בקרב התלמידים.

"ועדת אורח חיים בריא" בניצוחן של המורות מלכה ורדי ונורית צ’רני, וההורים איריס גץ וקארין אטל יזמו, עיצבו, ארגנו והוציאו אל הפועל את המיזם בשיתוף התלמידים והוריהם שהתגייסו ליוזמה החשובה. לא זאת בלבד, אלא שלאור הצלחת היוזמה הוחלט כי מעתה ועד סוף שנת הלימודים, בכל יום שישי האחרון בכל חודש, תתקיים היוזמה של "שישי ללא רכבים".

מנהלת ביה"ס "גולן" אורנה נמיר-צבי הוסיפה: "רחוב הבנים היה שומם מרכבים והדבר מהווה עדות להצלחת המיזם, שזכה לתגובות חמות ביותר מהתלמידים והוריהם. אנו מעודדים לאורך כל השנה את הטמעת ערכי השמירה על הסביבה וקיום אורח חיים בריא בקרב התלמידים. רמת-השרון היא עיר ירוקה עם איכות חיים מהגבוהות בארץ ואנו דאגנו ליום אחד שבו נוכל לנשום אוויר נקי יותר, נשמע צלילים שקטים שונים מהרעש וההמולה של כל השבוע. יום אחד שבו שמרנו על הסביבה, ואם נמדוד את אחוזי זיהום האוויר ללא פליטת מזהמים מהאגזוזים (באופן יחסי לשאר השבוע), נגלה שאנו לוקחים נשיפה לריאות עם אוויר נקי יותר ושומעים יותר ציוץ ציפורים מאשר בשאר השבוע. אנו קוראים לשאר בתי הספר בעיר לאמץ יוזמה מבורכת זו".

תגובות