ראש עיריית פתח תקווה:”תושבי העיר חשים פחד אמיתי לצאת לרחובות”

ברוורמן:”פתח תקוה גדלה בעשור האחרון באלפי תושבים ואין התאמה בין גודלה לבין מצב התקנים במשטרה. למעשה המצב נותר ללא שינוי כבר עשרות שנים. אנחנו חייבים שינוי מרחיק לכת בעיר, כח שיטור מוגבר, אמצעים מיוחדים, ניידות סיור”

ביום ראשון השבוע נערכה פגישה בין מפכ״ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו, לבין ראש העיר איציק ברוורמן. ברוורמן ציין בדבריו כי בפגישה זו הוא משמש כשליח ציבור של תושבי העיר שחשים פחד אמיתי לצאת לרחובות. ״מה שעומד על הפרק זה כל הנושא של הפשע המאורגן, הג׳יינג׳ים, גניבת החול וקבורת פסולת בניין בשטחים הפתוחים, כל אלה מהווים כר פורה לפעילות עבריינית שהרימה את הראש בחודשים האחרונים. פתח תקוה גדלה בעשור האחרון באלפי תושבים ואין התאמה בין גודלה לבין מצב התקנים במשטרה. למעשה המצב נותר ללא שינוי כבר עשרות שנים. אנחנו חייבים שינוי מרחיק לכת בעיר, כח שיטור מוגבר, אמצעים מיוחדים, ניידות סיור. אני מודה על החלטתכם להעביר לפתח תקוה את מפקד המחוז על מפקדתו. חובתי כראש עיר להשיב את הבטחון לעיר הנפלאה הזו, לתושביה, לבאים בשעריה. אני מבקש שתתחייב להענות לדרישותיי, כפי שהובאו בפניך בכתב ובעל פה". 

המפכ״ל הבטיח תיגבור השיטור והשיב לברוורמן "אתה בהחלט צודק. הדרישה שלך היא הדרישה שלנו. יש כבר מספר עצורים. אני בהחלט מתחייב בפורום זה בשינוי מהותי, לפחות בשנה הקרובה., בתיגבור הכוחות בעיר. זאת התחייבות שלי, תחנת פתח תקוה תתוגבר באופן משמעותי. אנחנו עובדים עם שמיכה קצרה. לצערי, חסרים לנו בממוצע 8000 שוטרים, דהיינו, לכל אלף איש חסר שוטר. נכון עשית כשפנית לממשלה ולשרים, כי צריך לשים את הבטחון של האזרח במקום הראוי לו. המחוז לקח את פתח תקוה ברמת עדיפות גבוה. המטרה שיהיו בעיר יותר שוטרים. צריך לתת פתרון לטווח המיידי ופתרון ארוך טווח. לטווח הקצר להביא כמה שיותר כוחות והתושבים יראו את זה במשך הזמן. המלחמה בארגוני הפשע היא מלחמה מתמשכת והכל זה עניין של תזמון ותעדוף, כשהמטרה היא לשים יד על העבריינים הכבדים, להגיע לכסף. יש בארץ 5000 צ׳יינג׳ים ורק אלפיים עם רשיון. התפקיד שלנו זה לטפל בפתח תקוה לאורך זמן, להחזיר את תחושת הבטחון ולכן אנחנו משקיעים בפתח תקוה הרבה מאוד כח. צריך להיות סבלני״.

ראש העיר סיכם כי הוא יוצא מאוד אופטימי מהמפגש עם המפכ״ל באשר לתוכנית המוצעת.

תגובות

תגובות