תלמידי כוכב יאיר-צור יגאל משביתים את הלימודים

השביתה לנוכח החלטת המועצה המקומית להעביר לאורט כפר סבא את תלמידי הישוב –  עד עתה הבחירה באיזה תיכון ילמדו הייתה בידי המשפחות

תלמידי חטיבת הביניים ( 480 תלמידים ) בכוכב יאיר –צור יגאל השביתו היום את הלימודים כמחאה על החלטת ראש המועצה המקומית, שימי אליאל, וחברי המועצה כי החל משנת הלימודים הבאה כל תלמידי היישוב העולים לכיתה י’ עתידים ללמוד בתיכון אורט שפירא שבכפר סבא.

עד עתה למדו התלמידים בכל התיכונים בכפר סבא, ובתיכון עמי אסף, שנמצא בסמכות המועצה האזורית דרום השרון.

מטה המאבק בהחלטה ותלמידי חטיבת הביניים זועמים על ההחלטה שלדבריהם תפגע בעתיד הילדים.כמו כן זועמים ההורים כי ההחלטה שהתלמידים ילמדו בשנה הבאה בבית ספר השייך לרשת אורט,התקבלה באופן חד צדדי ומבלי להתייעץ עם אף אחד מהמשפחות ומשיקולים לא עניינים.

כוכב יאיר היא מהרשויות המובילה בארץ באחוז הזכאים לבגרות המתגוררים בה, עם מעט יותר מ-90%.
אתמול התקיימה הפגנה של התלמידים ואנשי הישוב כנגד הכוונה ראש המועצה שימי אליאל. כאות מחאה התארגנו הילדים ביישוב כשבפיהם המסר: "אנחנו לא נהיה שפני ניסיונות בידיו של שימי אליאל!!!" בהפגנה השתתפו מעל ל-300 איש.

תגובת שימי אליאל ראש מועצת כוכב יאיר: "למעלה מ 5 שנים, מתריעה בפנינו עיריית כ"ס כי אין לה מקום עבור ילדנו, מידי שנה הם מאיצים בנו לייצר פתרון בעצמנו עבור הילדים שלנו. כ"ס הולכת ומתרחבת והיא משקיעה כספים רבים בחינוך ילדיה. לעירייה אין מקום לתלמידי חוץ ואין לה רצון לממן אותם. עירית כפר סבא התריעה בפנינו כבר ב 2009 שהסידור עומד להסתיים והמליצה למצוא פתרונות חלופיים.
בשנה זו אף אושרה על ידי משרד החינוך תכנית להקמת תיכון ביישוב, ראש המועצה הקודם לא עשה דבר בכדי לקדם אותה ובחר להימנע מלקבל החלטות אמיצות שיתנו מענה איכותי ויציב לתלמידי התיכון. זו המציאות אתה נאלצתי להתמודד.
השנה, ערב פתיחת הרישום לשנת הלימודים, הבנו כי לילדינו לא יהיה פתרון כלשהו לשנת הלימודים הקרובה. לפני כחודשיים הודיעה לנו מועצת דרום השרון על החלטתה להפסיק מידית את קבלתם של תלמידים חדשים מהישוב לתיכון "עמי אסף". במקביל הובהר לנו מעיריית כפר סבא כי לא יהיה ביכולתם לקלוט את התלמידים שיפלטו מ"עמי אסף" וכי עם תום ההסכם הנוכחי בשנת הלימודים הבאה, יצטמצם מספר המקומות שיוקצה לילדי היישוב ותועלה אגרת החינוך אותה גובה מאתנו העיריה.
בסופ"ש הודיע ראש מועצת דרום השרון לתקשורת על שינוי בהחלטתו. הודעה רשמית על השינוי בדרום השרון לא התקבלה אצלי עד רגע זה. חשוב לי להבהיר שבנקודת הזמן הזו אין שום מענה יציב ואינני מוכן להכניס את מערכת החינוך ואת הילדים מדי שנה לסחרור כפי שקורה ברשויות רבות מסביב.
לאחר מאמצים לא מבוטלים שעשיתי לשנות את ההחלטות בחרתי לקבל השנה החלטה אמיצה, לקחת אחריות על החינוך שלנו ולהתנתק מהתלות ברשויות אחרות, שטובת ילדינו אינה עומדת לנגד עיניהן. אין ישוב בארץ שמחשיב עצמו לחזק התלוי בערים אחרות לחינוך ילדיו.
החלטתי שאנחנו חייבים לייצר פתרון שהוא יציב ונותן מענה לתקופה ארוכה. לפני כשבוע קיבלה המועצה בהובלתי ברוב קולות וללא כל התנגדות את המלצת ועדת הבדיקה שהקמתי ולאמץ את הצעת רשת אורט להפוך את בי"ס תיכון "אורט שפירא" בכפר סבא לתיכון מקיף אזורי בשותפות עם כוכב יאיר- צור יגאל. בי"ס אורט שפירא יהפוך לבית איכותי שיהווה את המסגרת החינוכית התיכונית לכלל תלמידי היישוב.
זו הבחירה הנכונה עבור ילדינו ועבור יישובינו. אנחנו מאמינים שכך נוכל להעניק לילדינו חינוך טוב יותר, הם יישארו יחד כשכבה והכי חשוב הם יישארו חלק מהיישוב וההוויה שלו.
אני מבין את המצוקה והקושי של התלמידים והוריהם עם השינוי, אך למולה עומדת ראיה כוללת של עתיד החינוך וכלל תלמידי הישוב. זה מה שמצופה ממני כראש מועצה.
אני שומע את הטענות לגבי ביטול זכות הבחירה, אך במרבית ערי ויישובי ישראל לא קיימת בחירה לתיכון, בישובים בסדר גודל שלנו ואף יותר קיים תיכון אחד אליו הולכים כל הילדים, ובערים הגדולות מתקיימת הגרלה. אנחנו לא שונים מהם. הבחירה שלכאורה הייתה כאן בתיכונים נוצרה כתוצאה מעיוות היסטורי (של שייכות לשני אזורי מיפוי) ומחוסר קבלת החלטות. מכול מקום, פיזור תלמידינו בשישה בתי ספר שונים ואובדן כל השפעה של המועצה על חינוך ילדינו בגיל התיכון, עומד בניגוד לתפיסת העולם עליה נבחרתי ואותה אני נחוש לקדם.
אני סמוך ובטוח כי הבחירה בתיכון אורט שפירא תצעיד את החינוך שלנו קדימה. מנהיגות היא לקיחת הכרעות בצמתים חשובים וערכיים גם אם הן לא קלות, מתוך אחריות וראיית העתיד וכך פעלתי.
השבוע נפגשתי עם שר החינוך והוא הביע את תמיכתו הרבה בפתרון, בלקיחת האחריות ובאורט שפירא". 

תגובות