היום מופיעות שגיאות כתיב בעמודי הפייסבוק של לקוחות חברת הפרסום אקליפטוס: מלונות פתאל, רשת קפה קפה, וניש קליה, טיב טעם, לחם ארז, DOMO, מטבחי זיו, הבצפר, Veet, ויצ”ו חיפה, אלדן, BBB ועוד
איך זה מרגיש לכתוב עם טעויות כתיב? איך זה מרגיש להתקשות בקריאה? מה אנחנו חושבים על מי שמרבה לטעות בקריאה ובכתיבה? חברת הפרסום אקליפטוס, המתמחה בשיווק, טכנולוגיה ופרסום דיגיטלי, גייסה את לקוחותיה לניסוי חברתי מרתק: שילוב שגיאות כתיב בעמודי הפייסבוק שלהם. המטרה: הגדלת המודעות לתופעת לקויות הלמידה, לרגל יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן (לקידום ילדים ובוגרים עם ליקויי למידה ו/או הפרעות קשב וריכוז) יחד עם ארגוני החרשים ועמותת נט"ל (נפגעי טרור לאומי), שחל מחר, יום שני, 24.3.
מספר מאור חן, מנכ"ל חברת הפרסום אקליפטוס: "בכל פעם שאנו נתקלים ברשתות החברתיות בשגיאות כתיב, אנו נוטים לגלות חוסר סובלנות וחושבים שבצד השני עומד ‘אנלפבית’. לפני מספר חודשים באנו עם הרעיון המטורף לשבץ טעויות כתיב מכוונות באתר פייסבוק של חברות מסחריות מהמובילות בארץ. הצענו לאגודת ניצן לגייס את לקוחותינו להעברת המסר: ככה מרגישים ילדים ובוגרים לקויי למידה". מניצן למדנו שלפחות 10% מהאוכלוסייה סובלים מליקויי למידה, כשאחד הסממנים המזוהים ביותר הוא: שגיאות כתיב. אין לזה קשר למנת משכל, למספר שנות לימוד או ליכולות אישיות".
בחודשים האחרונים, פנתה חברת הפרסום אקליפטוס לשורת מנכ"לים ומנהלי שיווק של חברות, רשתות וארגונים במטרה לרתום אותם לקמפיין. לאחר התלבטויות, הסכימו בחלק מהחברות והרשתות המובילות, להרים את הכפפה, ולהירתם למטרה החשובה.
לדברי ד"ר מלי דנינו מנכ"לית אגודת ניצן: "היוזמה המבורכת של אקליפטוס לרגל יום ההתרמה השנתי של אגודת ניצן, יחד עם ארגוני החרשים ועמותת נט"ל, באה לעורר מודעות ציבורית לקשיים של לקויי הלמידה, אשר טעויות כתיב הן בעיה נפוצה אצלם. כמובן שאנו יודעים שאין קשר בין קשיים בקריאה ובכתיבה של לקויי הלמידה, שחלקם באכלוסיה עולה על 10%, לבין מנת משכל ויכולות אישיות. לראייה, לקויי למידה מוכשרים רבים מאיישים תפקידים בכירים במשק ובחברה".