בעקבות מקרי הדיזנטריה בגני הילדים בכפר סבא דורשים חברי סיעת תפו”ח בדיקה דחופה בגנים

מה קורה בגני הילדים בכפר סבא? מדוע ההורים לא יודעו על הדיזנטריה שפרצה במספר גנים? חברי סיעת תפוח מעבירים ביקורת חריפה על התחמקות העירייה מלהעלות הנושא לדיון במועצה. יצויין כי אף לא אחד משאר חברי המועצה התערב בנושא
"לקיים בדיקה מחודשת של כל גני הילדים בכפר סבא על ידי משרד הבריאות", כך דורשים חברי סיעת תפוח בהצעה לסדר ששיגרו לעירייה לפני שבועיים. ברם, ההצעה לסדר לא תעלה לשולחן המועצה משום שהנהלת העירייה טוענת כי נושא דומה כבר עלה לדיון בתחילת פברואר "הורים לילדי הגנים מתלוננים על ליקויים בתברואה של הגן ואיבדו את "האמון במערכת" עקב מספר התפרצויות דיזנטריה שהוסתרה מהציבור ולא טופלה במועד", נכתב בהצעה לסדר שהייתה אמורה לעלות לדיון בשבוע הבא "לדיזנטריה יכולת הדבקה גבוהה מאוד. בכפר סבא היו בשבועות האחרונים חמישה מקרים של דיזנטריה, ארבעה בגני ילדים ואחד במעון.  התברר שהעירייה לא שיתפה את ועד הורי ילדי הגנים במידע שנחוץ לצורך רענון הכללים למניעת הדבקות. דבר זה מעורר ספקות לגבי חוקיות התנהגות הנהלת העירייה בעניין זה וגובל בחשש להזנחת ילדים חסרי ישע, בהיקף החורג מהתחום הציבורי והמנהלי גרידא", כך לדברי חברי המועצה מסיעת תפו"ח.

יובל לוי, ענת קלומל ואלי כהן דורשים לקיים בדיקה מחודשת של כל גני הילדים בכפר סבא על ידי משרד הבריאות, לסגור ולחטא גני ילדים מייד עם הופעת מקרה תחלואה. "לפרסם כל מקרה של תחלואה ולקבוע כללים של פרסום לציבור ההורים. במקרה שלשולים כרונים כפי שקרה עד כה לא לצמצם את אספקת נייר הטואלט אלא להיפך, לספק נייר טואלט לגני הילדים לפי הצורך".

יו"ר הסיעה יובל לוי וחברת המועצה ענת קלומל :"העירייה שוב מנסה להוריד הנושא מסדר היום לאחר שבפעם שעבר כשרצינו להעלות את הנושא, טענה הנהלת העירייה שהגשנו את ההצעה לסדר 10 שעות מאוחר מהזמן הקצוב. העירייה מתחמקת מלהעלות נושאים".

קלומל מוסיפה "איזה מין דבר זה שהעירייה משחקת איתנו בחתול ועכבר, באנו לעבוד ולא לשחק משחקים. אני לא מבינה ממה העירייה כה מפחדת מלהעלות את הנושא לדיון, אם הדיזנטריה הייתה בגני העירייה בחורף על אחת כמה וכמה צריך לבדוק התברואה".

מהעירייה נמסר בתגובה:"מדובר באירוע שהתרחש לפני כחודש ימים. המקרה טופל עי משרד הבריאות וגורמי המקצוע בעירייה ומאז אין שום מקרה דיזנטריה בעיר". 

תגובות