אור ירוק פותחת קבוצת העצמה לנהגות חדשות ברעננה

שמואל אבואב, מנכ”ל עמותת אור ירוק: “נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל, הסברה וחינוך יעודדו נשים לקחת יותר את מפתחות הרכב ולתת לגברים לשבת לידן”

עם פתיחת האביב, מכריזה עמותת אור ירוק על פתיחתן של 15 קבוצות חדשות של פרויקט "הדרייב האישי" המיועד לבני נוער ונהגים צעירים. אחת מהקבוצות החדשות נפתחת בעיר רעננה ומיועדת לבני הנוער תושבי העיר.

בשנים האחרונות מפעילה עמותת "אור ירוק" בתיכונים ובבסיסי צה"ל את תוכנית "הדרייב האישי", הנועדה לתת מענה לבעיית הבטיחות של נהגים צעירים. במסגרת זו, הבנות המשתתפות בפרויקט עוברות הדרכה והעצמה, שלאחריה הן יוכלו לפעול על מנת להשפיע על בנים הנוהגים בצורה פרועה, לשנות את התנהגותם.

מטרת התכנית לטווח ארוך היא, שהתנהגות כביש לא אחראית תיחשב התנהגות שאיננה מקובלת מבחינה חברתית בקרב צעירים, ותוביל לשינוי התנהגותי אמיתי הן בקרב נהגים והן בקרב הנוסעים עימם.

על פי הנתונים, נשים מהוות כמעט מחצית (42%) מתוך סך הנהגים במדינת ישראל, אך הן מעורבות משמעותית פחות בתאונות דרכים לעומת גברים. המצב קיצוני אפילו יותר כאשר מדובר על תאונות קטלניות: בשנת 2013, מתוך כלל הנהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות בהן ישנו לפחות הרוג אחד, רק 11% היו נשים, לעומת 89% מהתאונות הקטלניות, בהן היה מעורב נהג גבר.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נשים מאופיינות בנהיגה זהירה יותר מאשר גברים בכל קבוצות הגיל. הדבר מתבטא במעורבותן הנמוכה יותר באופן משמעותי בתאונות דרכים קשות וקטלניות. הסברה וחינוך יעודדו נשים לקחת יותר את מפתחות הרכב ולתת לגברים לשבת לידן".

תגובות