מנכ”ל חדש לבית הספר רימון: ראש עיריית ראש העין לשעבר משה סיני

יש לו מוזיקה בנשמה: ראש העיר המצליח של ראש העין בעשור האחרון משה סיני, נבחר למנכ”ל רימון, המוסד האיכותי בישראל ללימודי המוזיקה ברמת השרון. בראיון מיוחד “להשרון פוסט”, מבטיח סיני:”רימון יוביל שינויים בחברה הישראלית דרך המוזיקה, שהיא שפת הדיאלוג והאהבה”. סיני על התפקיד החדש, ראש העין שנותרה מאחור וספרו שזוכה להצלחה “המוזיקה של המנהיגות”

משה סיני, מי שכיהן כראש עיריית ראש העין, השלים בסוף 2013, עשור שנים של שינויים בעיר ראש העין. כראש עיר יצירתי, בעל ניסיון עשיר בניהול, משא ומתן ורקע ביטחוני, דיפלומטי ועירוני, חילץ סיני את עירו מתדמית שלילית, מגירעונות עתק, זכה לפרס החינוך הארצי, יצר תנופת פיתוח בתשתיות וחיזק את תחום התרבות, המוזיקה והחינוך. לאחרונה נבחר מבין עשרות רבות של מועמדים לנהל את הבית היוקרתי של המוזיקה הישראלית – "רימון", הממוקם ברמת השרון, בו לומדים מאות צעירים ובו צמחו השמות הגדולים של הזמר והנגינה בישראל.

משה סיני, ספר לנו על תחושותיך עם קבלת התפקיד?

"מבחינתי זה הגשמת מעגל בחיי – אחרי עשור של ניהול עיר וביצוע שינוי דרך התרבות, להגיע ולהוביל מוסד חינוכי, שהוא המוביל והאיכותי בישראל בתחומי הכשרת צעירי המדינה בתחומים מוזיקליים, לקדם אותו לאתגרים חדשים, ולחזק את תרומתו לחברה הישראלית. רימון מחויב להצטיינות מוזיקלית וליצירה מקורית ברמה הגבוהה ביותר ומהווה בית יצירה ברמה הגבוהה ביותר הארצית והבינלאומית. רימון הוא מוסד שמוביל את תלמידיו להישגים המקצועיים הגבוהים ביותר, ובכוונתי להמשיך להשקיע משאבים בפיתוח המיומנויות המקצועיות של התלמידים, לצד חיזוק תרומתם בקהילה. כבר כיום יש לנו פרויקטים חברתיים בתחום החינוך המוזיקלי במקומות בפריפריה, אנו מחזקים כישורי חיים של נוער, וההשקעה בכך יש לה ערך מוסף גדול ביכולת של צעירי בית הספר לתרום לחברה הישראלית.

צעירים המבקשים להצטרף לרימון – למה להם? מה הם יקבלו בו?

"חינוך מוזיקלי מקצועי ממורים מהשורה הראשונה ומהטובים בעולם, בתחומי השירה, הנגינה, העיבוד, הניצוח, במקצועות הטכנולוגיים הקשורים במוזיקה , במגמות ובסגנונות מגוונים, גאז, אלקטרונית,מוזיקה לסרטים, הלחנה עיבוד, יחס אישי חם, במקום תוסס, צעיר, פתיחות לזירה הבינלאומית- יש לנו מסלולי שת"פ עם מוסדות אקדמיים מהאיכותיים בעולם- דוגמת ברקלי בבi‏סטון וניתן להגיע לתואר אקדמי בשיתוף עם מוסדות איכותיים בישראל,ארה"ב ובאירופה, לצד קבלת תעודה של בוגר רימון במסלול תלת שנתי. אני מזמין את הצעירים המתעניינים להגיע לסיורים המאתגרים והמוזיקליים שאנו מקיימים בבית הספר, לטעום את גרגרי הרימון המתוקים, ולהתחיל מסלול מאתגר בחייהם".

ספר לנו קצת על הבוגרים, ומה תפקידם של בוגרי רימון בחברה הישראלית?

"ראשית כמה מילים על מייסדי רימון – הנשיא יהודה עדר, המנכ"ל היוצא עמיקם קימלמן, ועוד דמויות מפתח, מוזיקאים ואנשים מעולים, שייסדו את רימון כחלום, באמצעים דלים וחוזים היום בהתגשמות חלומם. כיום,בוגרי רימון נתפסים ובצדק כמעולים במוזיקאי ישראל, וזוכים להערכה בארץ ובחו"ל. די אם אזכיר את קרן פלס, מירי מסיקה, אחינועם ניני, אוהד חיטמן, בן ארצי,דנה ברגר, אביב גפן, איה כורם, איתי פרל, אריק ברמן ועוד עשרות מלחינים, נגנים ומפיקים שהשפיעו כל אחד ביצירתו על המוזיקה הישראלית. 

"מעבר לכך הם שגרירים מוזיקליים של ישראל בעולם. לגבי החברה הישראלית-הצלחתם מעידה כי השקעה בפיתוח כישורי חיים היא לא פחות חשובה מלימודים עיוניים, ונותנת דוגמא חיובית לבני נוער ברחבי הארץ להשקיע ולהצליח. בכוונתי לחזק את הקשר עם רשויות מקומיות בכל הארץ,עם בתי ספר תיכוניים, לפתוח את רימון יותר לקהילות צורכות תרבות, ולהסתייע בבוגרים כמנוף לעידוד מיומנויות של הבנת הזולת, קשב, וערכים של סבלנות וסובלנות שכה חסרים בחברה הישראלית.

בוא נחזור לפן האישי, מאז סיימת את תפקידך כראש עיריית ראש העין, יש תושבים בעיר הטוענים כי מאז הבחירות, ראש העין "דורכת במקום", בוטלו פרויקטים רבים כמו מוזיאון המוזיקה, בניין העירייה החדש, רבים מבכירי העירייה עזבו, מעל העיר ושכונותיה אמור לעבור גם נתיב טיסה חדש למטוסי נוסעים שיפגע באיכות החיים של תושביה. מה אתה חש?

"קודם כל אני פטריוט לעיר שלי, ואוהב את תושביה. דומני שנושא חינוך ותרבות הם החשובים להצלחת העיר ובכך השקעתי את מירצי , ויצרתי שינויים ומהפכות.מנהיגות היא היכולת להאמין בחלום ולהגשימו, ולא לעסוק רק בשוטף, ובכיבויי שרפות. אני חש באכזבה הקיימת, צר לי על הקפאת מיזמים מאתגרים וחזוניים, אולם אני לא שמח לאידו של אף אחד. חשוב שראש העין תמשיך לתת איכות חיים טובה לתושביה, תחשוב על העתיד ותקדם עיר של תרבות ואהבה".

נעבור למצוקת הדיור-אתה מוכר כמי שהוביל משנת 2011 את פורום ראשי הערים בדרישה לביטול המע"ם על הזוגות הצעירים והנה התקבלה החלטה כזו – האם המהלך יניב את תוצאותיו המקוות?

"אכן, בשנים האחרונות ריכזתי, יחד עם ראשי ערים נוספים, מהלך לביטול המע"מ, יצרנו לחצים ציבוריים, כולל עצומה עליה חתמו 93 ראשי ערים שהוגשה לממשלה, אולם צעד זה לא הועיל עקב התנגדות פקידי האוצר. לשמחתי , שר האוצר קיבל החלטה אמיצה, וגם אם במאוחר, דומני שיש בה פוטנציאל להקל על המצוקה הקיימת ויש לברך עליה".

ספרך "המוזיקה של המנהיגות" זוכה להצלחה רבה, ספר לנו על מה הספר? ומה סוד הצלחתו?

"עולם המנהיגות ועולם המוזיקה מחוברים- שניהם עוסקים באינטליגנציה הרגשית של האדם, מביעים רגשות, מחוללים שינויים ויוצרים מציאות חדשה בדרך יצירתית. הספר מציג תפיסה חדשנית בניהול יצירתי של ערים, דרך חיזוק ערכי התרבות והיצירתיות.
אני מאמין כי תנאי להצלחה של מנהיג, בכל מקום, היותו אדם קשוב ופתוח ורגיש לסביבתו והחשוב מכול- יכולתו להשפיע, כפי שהמוזיקה משפיעה, על האקלים הרגשי של יחידים, קבוצות ומעגלים בחברה ובקהילה דרך האהבה לזולת- כך פעלתי בחיי ואני מספר סיפורים אישיים רבים בספר זה, וכך אפעל בכל תפקידי גם בעתיד".

תגובות