נתניה היא סגנית שיאני הבנייה לגובה מבין הערים בארץ

את רשימת שיאניות הבנייה לגובה פותחת תל אביב עם 22% מהמגדלים, שהם 1989 יחידות דיור, ואת השלישייה הפותחת סוגרת פתח תקווה עם 1,019 דירות במגדלים הנמצאות כיום בשלבים שונים של בנייה. רמת גן ממוקמת במקום החמישי בעיקר בשל מגדל עלית המוקם על ידי חברת מצלאוי ומגדל המגורים של חברת אזורים 
קו הרקיע של ישראל הולך ומשתנה, כשאת הגגות הנמוכים המשובצים דודי שמש לבנים מחליפים בשנים האחרונות עוד ועוד מגדלים. מנתוני הלמ"ס עולה כי נכון לסוף שנת 2013 יש בישראל 8,866 דירות במגדלים בני 21 קומות ומעלה, הנמצאים בבנייה פעילה.

נתניה כובשת את המקום השני ברשימת הערים המובילות בבנייה לגובה, עם 1331 יחידות דיור, המהוות 15% מכלל הדירות הנבנות היום במגדלים בני 21 קומות, הנמצאים בשלבים שונים של בנייה. מגדלים אלה, יצוין, הם לרוב מגדלי יוקרה המיועדים לרוכשים בעלי סטנדרט נדל"ני גבוה.

כך למשל בפרויקט מגדל דוד, שמוקם בטיילת הצפונית בנתניה, הכולל 80 חדרי מלון ו-54 דירות יוקרה ב-30 קומות. בית המלון ישתרע עד קומה 8, ואילו הדירות יוקמו בחלק העליון של המגדל, החל מקומה 9 ועד לקומה 30. נוכח הנתונים ציין יעקב בריגה, בעלים ומנכ"ל חברת בריגה, הבונה את מגדל דוד ופרויקט ים בנתניה, כי "לפני חמש שנים תל אביב, פתח תקווה ונתניה היו בודדות בטבלה. כיום אנחנו רואים בניית מגדלי מגורים בני 21 קומות ומעלה גם ביישובים כמו אשדוד, חיפה ובאר שבע. זה קורה ממספר סיבות עיקריות. סיבה מרכזית אחת היא שמגורים במגדלים נחשבים עדיין ליוקרתיים יותר ומושכים אוכלוסייה חזקה. סיבה נוספת היא שבניית מגדלי רבי קומות מאפשרת השארת שטחים רחבים לפיתוח סביבתי וריאות ירוקות לרווחת התושבים. העובדה שאין מספקי קרקעות בישראל מחלחלת לאט לאט גם ליישובי הפריפרייה, אם כי לא מספיק. הרשויות חייבות לאפשר יותר בניית מגדלי מגורים ביותר יישובים בישראל".

את רשימת שיאניות הבנייה לגובה פותחת תל אביב עם 22% מהמגדלים, שהם 1989 יחידות דיור, ואת השלישייה הפותחת סוגרת פתח תקווה עם 1,019 דירות במגדלים הנמצאות כיום בשלבים שונים של בנייה. רמת גן ממוקמת במקום החמישי בעיקר בשל מגדל עלית המוקם על ידי חברת מצלאוי ומגדל המגורים של חברת אזורים.

תגובות