עיסוי איורוודי לבריאות הגוף ואריכות ימים

“זה אשר ישמור על שיגרה של עיסוי עם שמן יזכה לחיים נוצצים, מעיים נקיים, רקמות מלאות חיים וטהורים, חוזק גוף וצבע מרהיב, גוף מלא חיוניות, איטי להזדקן ויחיה עד מאה שנים” (אשטאנגה הרידיה)

מה עולה ברוחכם כשאתם שומעים את המילה עיסוי? פינוק? שלווה? רוגע? מה לגבי בריאות?

אבייהנגה (Abhyanga), דהיינו עיסוי הוא שיטת טיפול חשובה באיורוודה, הן לאנשים בריאים והן לאנשים הסובלים מבעיות בריאותיות. עיסוי איורוודי אינו מסתכם במריחה של שמן חם על הגוף, אלא מותאם לכל אדם ואדם בהתאם למצבו וצרכיו הייחודיים. בהודו העיסוי מושרש עמוק במסורת החיים, מרגע היוולדו של האדם ולכל אורך חייו.

לעיסוי האיורוודי ישנן סגולות רפואיות רבות והוא פועל במישור הגופני ובמישור הרוחני גם יחד, ומסייע לגוף בריפוי עצמי. עיסוי מיטיב עם כל מערכות הגוף – הנשימה, העצבים, ההפרשה הפנימית, הדם, השרירים, השלד, העיכול, הלימפה והחיסון (מגביר ייצור כדוריות דם לבנות ונוגדנים).

ניתן לדמות את גוף האדם לעץ. אם נדאג להשקות את העץ על בסיס קבוע הוא יצמח לתפארת. באופן דומה, אם נדאג לשמן את גופנו באמצעות עיסוי איורוודי, ע"פ הטקסטים המסורתיים – נוכל ליהנות מחיים ארוכים ונטולי מחלות.

להלן פירוט חלק מהיתרונות הרבים של העיסוי האיורוודי:
הסדרת זרימת הפראנה (אנרגיית החיים) בגוף. זרימה טובה של פראנה ללא חסימות, מהווה מקור לבריאות פיסית ומנטלית ומקל על תהליך הנשימה
איזון שלושת הדושות (ואטה, פיטה וקאפה – האחראיות על תפקודי הגוף השונים)
הקלה על כאבים – כאבי שרירים, כולל הגדלת טונוס השריר וגמישותו וכן הקלה על כאבי מפרקים – ע"י שיפור אספקת הדם למפרקים, הפחתת הנוקשות והגדלת טווח התנועה
סיוע בסילוק רעלים (דרך זיעה ושתן) והגברת חילוף החומרים
שיפור עיכול (גזים, עצירות) והגברת תיאבון
הפגת עייפות
מסייע בעצירת הזדקנות מוקדמת – יש המכנים את העיסוי בשם "ג’אראהאר" שפירושו: מרחיק זיקנה, כיוון שמגביר את זרימת הדם, הלימפה וההורמונים.
צמצום קמטים והקניית מרקם חלק לעור
שיפור הראייה
איזון לחץ דם (גבוה/נמוך)
משרה שינה וחלומות טובים – בצ’אראקה סמהיטה נכתב כי אנשים הסובלים מנדודי שינה צריכים לקבל עיסוי ראש לפני השינה. ובמידת האפשר, גם עיסויי בכף הרגל ועמוד השדרה.
מגביר את יכולת ההסתגלות של הגוף לשינויי טמפרטורה ועוד.
חשוב להדגיש כי העיסוי האיורוודי, הוא כלי אחד מיני רבים ב"ארגז הכלים" של הטיפול האיורוודי, הכולל בין היתר גם הנחיות לאורח חיים ותזונה נכונה, שימוש בצמחי מרפא וטיפולי מגע נוספים.

חגית אריאלי – שיינפלד, מטפלת באיורוודה. ייעוץ בנוגע לתזונה ואורח חיים, צמחי מרפא וטיפולי מגע ברוח הרפואה ההודית המסורתית
נייד: 052-8344741, מושב ניצני עוז
בקרו אותי בפייסבוק: https://www.facebook.com/hagit.ayurveda

תגובות