תלונה: המחלקה המשפטית מסרבת לטפל בעברייני חניה אם התושב מסרב להגיע לבית המשפט

האם אין זה תפקידו של פקח עיריית כפר סבא להגיע לבית המשפט ולהעיד על דוחות שנתן בגין חניות במקום אסור? בדרך כלל כן אלא שבמקרה הנוכחי פקח לא הגיע למרות הקריאה והמחלקה המשפטית סירבה לטפל בתלונת נהגת נכה שהתלוננה על רכב רגיל שחנה בחניית נכים
 
הנהגת הנכה הגיעה למתחם הקופי טרי ביום שישי בשעה אחת בצהריים וחיפשה חניה שעה ארוכה. חניית הנכים הסמוכה הייתה תפוסה על ידי רכב שלא היה בעל תו נכה. נרשמה קריאה במוקד העירוני ע"י הנהגת הנכה אך אף לא פקח אחד הגיע למקום. הנהגת צילמה את הרכב ופנתה למחלקה המשפטית בתלונה, אך שם נאמר לה כי תצטרך לבוא להעיד בבית המשפט ואם לא כן, לא תטופל תלונתה "צירפתי תמונה של הרכב החונה המהווה הוכחה למישהו שמחליט לקחת מקום שמור לנכה, מה עוד צריך חוץ מהוכחה חותכת ? יש לי עסק לנהל ואין לי זמן לבזבז בבתי משפט שלא לצורך. בפעם הבאה שזה קורה אני מקבל את חוקי הג’ונגל ועושה כישר בעיניי. לא יתכן שגם עושים את העבודה לרשויות – צילמתי את הרכב, שלחתי את תו הנכה של חברתי וגם מטריחים את האזרח שגילה אזרחות טובה", אמר בן זוגה שהיה עד לכל המקרה.

מהמחלקה המשפטית הגיבו ישירות למתלוננים כך:"אני צריך את תגובתך במייל חוזר, האם אתה ובת זוגך מוכנים להתחייב שבמידה ואפתח בהליכים כנגד הנהג העבריין, אתם תגיעו לבית המשפט להעיד כנגדו. במידה ולא תתחייבו לכך, לא אוכל להגיש כנגדו כתב אישום (התמונה שצילמתם לא יכולה להיות ראייה בבית המשפט מבלי שתבואו להעיד).
אני מבין שמקומם אותך שאתם נדרשים לטרחה מוגזמת לצורך העניין – אבל אין מה לעשות, אם לא תתחייבו לגבות אותי, לא אפתח בהליכים בעניין".

מאחר והאזרחים מסרבים להגיע לבית המשפט נמסר להם מעו"ד ישראל בר סלע, כי "בנסיבות האמורות – נא לגנוז את כל הטיפול בתלונה המדוברת".

יצויין כי תפקידו של הפקח הוא להגיע לבית המשפט ולהעיד אלא שלטענת המתלוננים כאמור – פקח לא הגיע למקום לטפל ברכב שחנה בחניית הנכים. 

תגובות