“אמי הגנרלית”

הבן החייל התלונן שהוא וחבריו החיילים הפסיקו לקבל חבילות לחג שהיו נהוגות בקרב תלמידים, אז האמא ארגנה את כל השכבה וגם ביקור של חיילי השייטת בכפר הירוק. שאפו!
"אמא אנחנו החיילים הפסקנו לקבל חבילות מילדים. פעם היו שולחים לנו חבילות בכל חג וזה היה משמח אותנו" אמר שקד ברנע, בנה החייל, המשרת בסטי"לים לאמו הדס ברנע, מנהלת המעבדות בכפר הירוק.

הדס לקחה זאת לתשומת ליבה ופנתה למחנכת של כיתה ח’4 עינה סמט, שמיד התלהבה להיענות לאתגר. היא מצאה שזו הזדמנות נפלאה ללמד את תלמידיה נתינה לקהילה מהי.

הדס:"מתברר שבמהלך השנה הועלו כל מני הצעות להתנדבויות שונות, אך התלמידים לא התלהבו מהן. כל רעיון שהועלה הם ביטלו. כשעינה הציעה להכין את החבילות לחיילים נערכה על כך הצבעה דמוקרטית, והנושא נבחר ברוב קולות".
.
אך המורה עינה, הדס והכתה לא הסתפקו רק בהכנת חבילות ממתקים. קדם לכך חודש ימים בהם למדו התלמידים על חיל הים, תפקידו ומהותו בשמירת הגבולות הימיים. השירות הקשה של הלוחמים בתנאים לא פשוטים והנתינה למען המדינה.

עד מהרה גובשה תכנית. הוחלט לא רק לשלוח חבילות אלא גם לארח את הלוחמים. מדובר היה בכמה עשרות חיילים. כל רעיון הועלה להצבעה אפילו גודל ותכולת החבילות נבחרו במשאל דמוקרטי.

אחת התלמידות שהיא נכדה של בעלי חב’ " דלתא ", גייסה תרומה של גרביים איכותיות. התלמידים גם השקיעו בקישוטן של החבילות.

ואז הגיע היום, החיילים לא קבלו את החבילות בדואר, אלא הוזמנו לכפר ליום כייף, שהפך למדהים ומרגש . הדס:"הלוחמים היו המומים מכל מה שהתלמידים עשו : מצגת , סרט היתולי ומשעשע. לקחנו אותם בטיול בטרקטור ברחבי הכפר, הזמנו אותם לארוחת צהריים והדובדבן שבקצפת היה שרס"ן ש. המפקד הזמין את הכיתה לביקור גומלין בבסיס חיל הים.

"אמא עשית לי הפתעה אמיתית – אמיתית. לא חלמנו ולא ציפינו". ומאז הוא קורא לה:"אמי הגנרלית".

תגובות