כ70% מבעלי הדירות בשכונת תקומה חתמו על הסכם פרויקט פינוי- בינוי

ב26.03.14 התקיים כנס רב משתתפים במעמד ראש העיר יהודה בן חמו, סגן ראש העיר ומ”מ צביקה צרפתי, עמירם מילר חבר מועצת העיר ומחזיק תיק התחבורה, אדריכלית העיר שרון שפר, מנכ”ל ענב- החברה היזמית אפי כץ, עו”ד הדיירים ליאור עמידור, מנהל הפרויקט שבתאי פיצון ומאות תושבים ובעלי דירות

למעלה מ300 תושבים מתעניינים הגיעו לכנס שבו הוצג פרוייקט פינוי בינוי שכונת תקומה. מהכנס עלה כי מספר חלופות נמצאות כיום באישורים והתוכנית מתוכננת לאישור ב2015 , התחלת הבניה תתקיים ברחוב רופין. כ70% מבעלי הדירות בשכונת תקומה חתמו על הסכם פרויקט פינוי- בינוי.

במהלך הכנס הסביר ראש העיר יהודה בן חמו כי העירייה בוחנת בעתיד הקרוב גם יישום תכניות פינוי בינוי בשאר חלקי העיר, בשכונות: אלי כהן, ששתך הימים יוספטל, כיסופים ועליה. עוד אמר: "אנחנו מקדמים את פרויקט פינוי בינוי בשכונת תקומה כחלק מראייה אסטרטגית ארוכת טווח וכחלק מתוכנית המתאר העירונית, הנמצאת בימים אלה בשלבים מתקדמים של תכנון. כראש עיר אני רואה אתגר לקדם פרויקטים של פינוי בינוי של שכונות שלמות במיוחד כשנוצר תמהיל ראוי לשטחי ציבור בשילוב עם שטחים ירוקים ותקני חנייה. העובדה שבמרכז העיר תקום שכונה מתחדשת עם פוטנציאל אדיר לפיתוח גורמת לי תחושת סיפוק עצום. מדובר בתוכנית מקיפה מאוד ואין לי ספק שהיא תחולל שינוי מהותי בפיתוח העירוני על כל היבטיו ותהווה דחיפה משמעותית לפיתוח לב העיר ולהגדלת היצע הדירות בעיר. בנוסף עתיד הפרויקט לשדרג את השכונה וגם להביא לעליית ערך הנכסים של התושבים".

בהמשך הכנס נערכה סקירה מקצועית ע"י שרון שפר אדריכלית העיר בה הראתה מספר חלופות והדמיות לאופי השכונה החדשה שתבנה שתכלול יותר חניות, שבילי אופניים הבניה תעשה על פי האוגדן הירוק של העירייה. בין היתר "שמנו לעצמנו למטרה לקדם את פרויקט תקומה כחלק מההבנה כי התחדשות עירונית הינה מנוף לצמיחה כוללת. לתוכנית פינוי- בינוי כגון זו של מתחם תקומה יש משמעויות רבות בטווח רחב של תחומים, ואנו עושים מאמצים על מנת לקדם את התוכנית בכל הרבדים. אנו פועלים במגוון מנגנונים על מנת לאפשר התחדשות עירונית במרכז העיר ושכונותיה".

בן חמו "התוכנית כבר אושרה ברוב גדול, מטרתינו היא להסיר כל מכשול בירוקרטי ולאחר שההחלטה נפלה נעשה כל שניתן על מנת לקדם בצורה המהירה ביותר כל הליך, בנוסף תאפשר העירייה בנייה במגרש הציבורי הפנוי לאורך רחוב רופין. כל זאת על מנת לעודד את ההתחדשות העירונית במרכז העיר ולאפשר לקדם את הפרויקט. במקביל תאפשר היוזמה את הרחבתם של הרחובות בסביבה.
שכונת תקומה היא בין השכונות האטרקטיביות ביותר בעיר וזאת בשל מיקומה וקרבה לעורקי התחבורה הראשיים, מרכזי קניות וכמובן הפארק העירוני.

כזכור, מדובר בתכנית לבינוי- פינוי- בינוי בהיקף של 294 יחידות דירות במתחם תקומה. השכונה הוקמה לצורך קליטתם של ניצולי שואה בעיר בתחילת שנות ה- 60. מרבית הבניינים, שנבנו בה הם בנייני רכבת בני 3-4 קומות. האזור הינו אזור צפוף וישן, ובו קיים אזור מסחרי קטן בלבד. לאור המצב הרעוע של המבנים החליטה העירייה לקדם תהליך של בינוי- פינוי- בינוי במתחם. במסגרת התכנון יהפוך המתחם לקומפלקס בעל אופי של מרחב אורבאני מודרני בעירוב שימושים שיכלול מגורים, מבני ציבור ומסחר. זהו המתחם הראשון בהיקף כזה שמקודם לאחר שהעירייה קידמה בהצלחה מתחם לפינוי- בינוי ברחוב ששת הימים פינת רחוב גורדון.

תגובות