נוה גור לחי אדיב:”עצור את הפגיעה הקשה בתרבות בעיר”

חבר המועצה נוה גור פנה השבוע לראש העירייה במכתב תוכחה קשה הקורא לו להתנער מהאדישות “אדוני – האם זו התרבות המובלת על ידך? אני קורא לך ובאופן מיידי, לקום ולעשות מעשים אפקטיביים, ראויים ומידיים. לא בדיבורים – אלא בהשקעה ובתקציבים”

לפני כשבוע ימים נתקבלה הודעתו הכואבת של דב פניני, יו"ר עמותת "מופת הוד השרון" ("הבימטרון"), לפיה העמותה מפסיקה את פעילות התאטרון אצלה, בשל בעיות תקציביות וחוסר תמיכה מצד העירייה.

המנויים קיבלו הודעה על ביטול ההצגות החל מתחיל אפריל. דוברות העירייה גורסת בתגובותיה לכלי התקשורת כי בעמותה התגלו אי סדרים מה שהכעיס מאוד את יו"ר העמותה שנפגע באופן אישי מהתבטאות הדוברות למצב הקשה אליו נקלע אולם מופת.

חבר המועצה נוה גור שלח לאדיב מכתב חריף בו הוא מבהיר לו כי עליו לעשות כל שאפשר להחזיר המצב אל כנו "כאיש ציבור, ואף כמנוי, המלווה משך שנים את הבימטרון, לא יכולתי שלא להשתומם על אוזלת היד של העירייה ושלך, כמי שעומד בראשה, בנושא זה בפרט, ובתרבות בעיר, בכלל. הודעת יו"ר העמותה היא אולי הזעקה האחרונה שנשמעה מן העמותה, אך זו, משך שנים זועקת ואיננה זוכה – לא לתקציבים ולא ליחס ולהערכה ראויים על פועלה בעיר. זו, מוציאה "יש מאין" – ביצירתיות ובמציאת פתרונות ביניים – הכול רק כדי לשרוד. אדוני – האם זו התרבות המובלת על ידך? תרבות אינה נמדדת במופע המוני ביום העצמאות. תרבות אינה נמדדת באירוע בית ספרי זה או אחר, שיזמה מנהלת בית הספר או ההנהגה בו. תרבות ראויה מחייבת השקעה במבני תרבות ואומנות. למבוגרים, לנוער, לגיל השלישי. תרבות ואומנות ראויות מחייבות אג’נדה ברורה מובילה, כתפיסת עולם ודרך חיים. תרבות ואומנות ראויות מחייבות השקעה ללא לאות בהשקעה, בהזרמת כספים, בהבאת משקיעים מסחריים ובכל דרך נוספת. תרבות ואומנות ראויות מחייבת בחירה בהן".

עוד מציין גור כי לא יעלה על הדעת שנהיה עיר, שאין בה השקעה במתנ"סים, במבנים ופעילויות לנוער ולצעירים. לא יעלה על הדעת, כי "נהיה העיר היחידה שלא קיימה אירועים, לילדים ולמשפחותיהם, בפורים האחרון (ומה טוב שהתושבים למדו לשתוק ולנהור בקנאה לערים הסמוכות, כדי לחוות פורים). לא יעלה על הדעת, אדוני, כי תשב אתה עצמך בהצגת בכורה של תיאטרון מבוגרים חובבים, פרי יוזמה של כמה "משוגעים לדבר", שמתחנן לתקציבים דלים, ולמרות הבטחות שווא וסיסמאות מופרכות – לא זוכה להן. לא יעלה על הדעת, אדוני, כי נצא כולנו מכאן כדי לצפות בתרבות בכל מקום אחר, רק לא בהוד השרון. אני קורא לך לחדול מתרבות ה"טובות". אני קורא לך לחדול מהראייה הצרה והמיושנת, כאילו תרבות ואומנות הן מותרות, או מעמסה ונטל על הרשות. ואני קורא לך ובאופן מיידי, לקום ולעשות מעשים אפקטיביים, ראויים ומידיים. לא בדיבורים – אלא בהשקעה ובתקציבים".

לדברי גור, לא רק ל"הצלת" הבימטרון, נכס התרבות היחיד שנותר בעיר המקיים בו הצגות וסרטים, אלא להשקעה כפולה בו, במבנה, ברפרטואר עשיר ובכל התנאים הדרושים לו. "לא רק ל"הצלת" הבימטרון, אלא במקביל, להודיע באופן ברור על מועד בו ייבנה אולם ראוי נוסף בעיר, על השקעה באומנים בעיר, על השקעה בצעירים, על השקעה בתיאטרון החובבים, על בניית תוכנית ואג’נדה מובילה לתרבות ואומנות בעיר. על שינוי פני התרבות והאומנות בעיר. "ראוי שתתייחס למכתבי זה באחריות, בכובד ראש, ולא בראייה פוליטית צרה. ראוי שתקום ותודיע, בקול ברור ונחרץ, כיצד יש בכוונתך לפתור באופן מיידי את בעיית העמותה, ובהמשך- כיצד יש בכוונתך לשנות את פני התרבות בעיר. אני ותנועתי, יחד עם תושבים רבים, חרטנו על דגלנו, בין היתר, לעסוק ולשנות את פני התרבות בעיר הזו. משכך, נהיה לצידך בכל החלטה ראויה, שיש מאחוריה כנות ורצון אמיתי לשנות את פני התרבות בעיר. בה בעת, הריני להודיעך, כי אם לא תפעל לפתרון הבימטרון, תחילה, ואחר ביתר הנושאים- נעשה ככל שניתן, כדי למנוע סגירתו, וכדי לשנות התמונה, כדי לתת מענה ראוי לתושבים. אדוני – לעולם לא נהיה עיר ראויה, כל עוד נוציא פחות כסף על תרבות ואנשים מאשר על בניינים. אני מצפה לתשובה עניינית. ואם זמנך קצר מלהשיב – לפעולות".


 ראש העירייה חי אדיב

תגובות