השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ הורה לקדם סקר קרקע מקיף במתחם תע״ש

השר להגנת הסביבה, ח״כ עמיר פרץ, סייר היום בהרצליה וברמת השרון על מנת לבחון מקרוב פרוייקטי סביבה המקודמים בעיריות אלה. השר פרץ הודיע בסיור כי הוא הנחה את אנשי המשרד להגנת הסביבה לקדם סקר שיבחן הימצאות של גזי קרקע במתחם תע״ש בהרצליה וברמת השרון.

בסיור אמר השר פרץ כי ״אנו נקדם את הסקר יחד עם העיריות ונתחיל מגעים למימון הפרויקט. אנו נמצא את התמהיל הנכון לפינוי הקרקעות וטיפול בהן כדי לאפשר ריאה ירוקה. הנחיתי את החברה לשירותי איכות סביבה בנאות חובב להתחיל ולהיערך לטפל בעניין״. הבדיקה אותה הנחה השר פרץ לקדם נועדה לבחון את הימצאותם של גזים רעילים ומסרטנים שמקורם בזיהום הקרקע. השר להגנת הסביבה הורה כי תוך 30 יום יוגש לו מסמך המוסכם הן על העירייה והן על המשרד בו תפורט דרך הטיפול בזיהום. השר פרץ הדגיש כי הטיפול בזיהום הינו בעדיפות עליונה מבחינתו.

במהלך הסיור ביקר השר הן באזור מתחם תע״ש ובנוסף גם בבית הספר בן צבי בהרצליה ובגן דקלים ברמת השרון, ששניהם נחשבים למוסדות חינוך ירוקים. השר נפגש עם ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, וראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר.

השר פרץ נענה בחיוב לקריאתו של ראש עריית הרצליה לפיה יבוצע סקר לבדיקת מידת זיהום הקרקע במתחם תע"ש. לדברי פדלון: "המתחם הינו מתחם הדורש טיפול מיידי, יש לטהר את הקרקע על פי הצרכים ובדיקות מסודרות, בכדי לשמור על בריאות הציבור". פדלון גם עמד על כך שטיהור הקרקע צריך להתבצע על ידי מדינת ישראל ובמימונה.

פדלון הדגיש כי: "אין ספק שהשטח הגדול במקום לצד הצמחייה הירוקה מחייבים אותנו לשמור על השטח כשטח ירוק, זאת בין השאר באמצעות בניית פארק רחב שישרת את תושבי הרצליה והתושבים הנוספים באזור. אני מאמין שפארק שכזה יעלה את איכות החיים של השכנים המתגוררים בסמוך לשטח, וכן של כלל תושבי הרצליה וכן יהיה אחד מהשטחים הירוקים המוצלחים ביותר באזור השרון ובמדינת ישראל".

בנוסף ביקר השר פרץ גם בבית הספר הירוק ע"ש "בן צבי", שם ערכו לו התלמידים קבלת פנים חגיגית ותצוגה של הפרויקטים הירוקים בהם פעיל בית הספר. במהלך הביקור הדגיש ראש העיר בפני השר את תפיסת התכנון העירוני הירוק של העיר, המשלבת ריאה ירוקה בכל שכונה ומטפחת אלפי דונמים של פארקים וגינות ציבוריות.

צילום: המשרד להגנת הסביבה

תגובות