עמותת “אור ירוק” ועמותת “ערכים בספורט” ערכו פעילות מיוחדת לנוער בית”ר בכפר סבא

שחקני מועדון “בית”ר כפר סבא” הרכיבו “משקפי אלכוהול” המדמים יכולת ראייה ותפקוד תחת השפעת אלכוהול. הבעיטות הלא מוצלחות לשער ואובדן כושר המשחק שהפגינו השחקנים המנוסים בעת הרכבת המשקפיים, המחישו לנערים את תעתועי האלכוהול וחומרת פגיעתו בתפקוד, בריכוז ובקואורדינציה, הנדרשים לנהיגה

במסגרת פעילות החינוך וההסברה של "אור ירוק", קיימה העמותה ב- 30 למרץ פעילות חינוכית משותפת עם עמותת "ערכים בספורט" במגרש הכדורגל המקומי בכפר סבא. בפעילות השתתפו כ- 30 שחקני קבוצות הנוער והנערים של מועדון "בית"ר כפר סבא".

בנוסף, הנערים קיבלו הרצאה בה הוסבר להם על מאפייני נהיגת הצעירים ועד כמה חוסר הניסיון של שלהם בכביש הוא מסוכן להם ולשאר משתמשי הדרך. לאחר מכן הנערים האזינו לסיפור אישי קשה מנפגע תאונות דרכים, שהסביר להם מנקודת מבט אישית את ההשלכות הקשות של תאונות הדרכים.

"אור ירוק" רואה בשיתוף הקהילה נדבך בלתי נפרד והכרחי במאבק נגד תאונות הדרכים. נושא נהיגת צעירים הינו תחום מרכזי בעמותה ועבורו נאסף ידע רב ומושקעים מאמצים רבים לטיפול בנושא.

עמותת "ערכים בספורט" נרתמה למאבק בתאונות הדרכים כחלק ממטרתה לקדם את הערכיות תוך שימוש בספורט כפלטפורמה חינוכית. העמותה פועלת בשיתוף עם אגודות הספורט והמאמנים ומכשירה אותם להיות גם מחנכים, באמצעות סדנאות פעילויות וליווי אישי של אנשי מקצוע.

שיתוף הפעולה בין העמותות נוצר לאור ההבנה נהיגה בשכרות היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים קשות בישראל, ומן ההכרח יש לנקוט בפעילות הסברה ענפה בנושא, במיוחד בקרב צעירים.

עמותת אור ירוק: "שתייה תחת השפעת אלכוהול הוא אחד הנושאים הקשים ביותר בנהיגת צעירים. האלכוהול משפיע על יכולות הריכוז, הקואורדינציה והראייה החיוניים לנהיגה כבר מהכוסית הראשונה. בכדי למנוע נהיגת צעירים שיכורים, על המשטרה להגביר את האכיפה, ועל ידי כך לשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לשתות אלכוהול ולנהוג".

תגובות