אזור השרון: עיריית הוד השרון היא היחידה הממשיכה לגבות אגרת שמירה מהתושבים

בעוד הערים השכנות ביטלו בזו אחר זו את אגרת השמירה, ממשיכה עיריית הוד השרון לגבות את האגרה, שמקורה בימי הפיגועים הגדולים בשנת 2002. עיריית הוד השרון היחידה באזור הגובה אגרה זו 
בכ – 40 ערים ברחבי הארץ, ביניהם הוד השרון ונתניה, גובים עדיין אגרת שמירה – כך נחשף בארץ 10.  

גביית האגרה החלה בשנת 2002 בתקופת הפיגועים הנמצאת מזמן מאחורינו. נשאלת השאלה, האם הרשויות עדיין צריכות לגבות תשלום זה?

מעיריית הוד השרון נמסר לערוץ 10 בתגובה: "גביית אגרת השמירה מבוצעת כדין והיא משמשת לשמירה על ביטחון ילדי הגנים, המועדוניות ובתי הספר. אנו מאמינים כי תושבי הוד השרון לא יוותרו על המאבטחים השומרים על ביטחון ילדיהם."

הכתבה שודרה באתר נענע לחצו כאן

בתמונה: ראש עיריית הוד השרון חי אדיב

עיריית נתניה הגיבה:"העירייה טרם החלה בגביית ההיטל, שכן הנושא טרם אושר מול משרד הפנים והחוק עדיין לא פורסם ונכנס לתוקף. בהתאם לכך, גם העלות לתושב לא נקבעה סופית. מטרת חוק העזר היא לאפשר לעירייה להרחיב באופן משמעותי את מערך האכיפה העירוני וזאת כדי לשפר את איכות חיי תושבי העיר ואורחיה. נציין כי סעיף 249 (33) לפקודת העיריות מסמיך את העירייה להסדיר עניינים של שמירה, אבטחה וסדר ציבורי בתחומה. כאשר תקנות העיריות (שמירה, אבטחה וסדר ציבורי, תשע"ב -2011) קבעו את הנושאים בהם מוסמכת העירייה להסדיר את נושאי השמירה האבטחה והסדר ציבורי.  נדגיש כי חוק העזר של עיריית נתניה מותאם לכל הוראות החוק וההנחיות שנתנו בנושא מטעם משרד הפנים. וכאמור, נכון להיום חוק העזר טרם אושר סופית וטרם פורסם ברשומות. עוד נציין כי לאחר חקיקת החוק, ההיטל יגבה רק לאחר קבלת החלטת מועצת העיר על הפעלת שירותי השמירה והאבטחה.

תגובות