ספר חדש: “הסוד של יהלי” מאת אינה דוידוביץ

ספר הילדים “הסוד של יהלי” מאת אינה דוידוביץ, בהוצאת הספרים “אוריון”, מעביר מסר חינוכי בצורה קלילה ונעימה, מעודד שיתוף, גילוי ולקיחת אחריות. את הספר כתבה אינה דוידוביץ אם לשלושה מכפר סבא. מהיום ועד סוף חג הפסח 30% מכל ספר שנקנה בקניה ישירה מהסופרת יתרם לעמותת “מלוא הטנא” כדי לעזור למשפחות הנזקקות להרגיש את החג
כל הורה שואל את עצמו כיצד נכון להתמודד עם שקרים שילדים ממציאים לפעמים כדי ‘לכסות’ על אמת לא נעימה או מביכה, כדי להסתיר דברים שקרו והוא מתבייש בהם. ספר הילדים "הסוד של יהלי" מאת אינה דוידוביץ, בהוצאת הספרים "אוריון", מעביר מסר חינוכי בצורה קלילה ונעימה, מעודד שיתוף, גילוי ולקיחת אחריות. הוא מבהיר לקוראים הצעירים וגם להוריהם כי שלמות אינה אפשרית, כולנו בני אדם, וכל אחד מאיתנו שוגה.

יהלי הוא ילד רגיל, וכמו בן משפחה הקטן ביותר הוא מתבונן על הוריו ועל אחיו הגדול בהערצה וכמובן רוצה להיות כמוהם (כְּמוֹ אִמָּא – מֻשְׁלָם, כְּמוֹ אַבָּא – כֹּל יָכוֹל, לִהְיוֹת טַיָּס, נַגָּן אוֹ מַדְרִיךְ וַאֲפִלּוּ כֻּלָּם בְּיַחַד – אִם צָרִיךְ). המשפחה נהנית לצפות יחדיו בכוכבים באמצעות טלסקופ במרפסת. אבל מה קורה כשבוקר אחד מתגלה כשהטלסקופ נשבר? האם להודות ולגלות? ומה לעשות כשהסוד הנורא תופח וממלא את כל חלל הבית? כשהוא שובר טלסקופ, הוא מפחד לספר, הוא חושש מאכזבה של ההורים, פוחד שלא יוכל לגדול ולהיות כמו כל בני הבית. המשפחה האוהבת מוצאת דרך יצירתית להראות לו שיש מקום גם לטעויות. יהלי עצמו עובר תהליך הבנה חשוב במהלך המתרחש. ההורים מקלים על יהלי על ידי דוגמא אישית שמאפשרת לו להשתחרר מהסוד הכבד, כאשר יהלי, המתוודה על שעשה, מקבל מאימו חיבוק חם והערכה על הדרך שבה בחר לנהוג והאומץ שגילה.

אינה דוידוביץ (41), אם ל- 3 בנות, תושבת כפר סבא, בעלת תואר בספרות אנגלית ומדעי המחשב מאוניברסיטת תל-אביב, משלבת עבודה בניהול מוצר בחברת אמדוקס – עם יצירה, ציור וכתיבה ועוסקת גם כמאיירת, חברה באגודת המאיירים בישראל. האיורים בספר הם פרי יצירתה.

אינה מספרת, כי "מניסיוני כאם לשלושה ילדים ומהתבוננות בהתנהגות של ילדים כלל ראיתי שיש קשר ישיר בין הביטחון של הילד לחלוק דברים עם ההורים, גם אם זה דברים לא נעימים, לבין התגובה של ההורים ולאווירה בבית באופן כללי .רק אווירה סולחת ומאפשרת טעויות ומתן דוגמא אישית של ההורה בתור דמות אנושית לא מושלמת , יכולים לגרום לפתיחות ולאפשר לילד להרגיש חופשי לדבר על כל דבר. חוסר מוכנות של הילדים להודות ולחלוק דברים לא נעימים נובע מפחד מתגובה של ההורה, מפחד להיענש, ועוד יותר מפחד לאכזב. את ההשראה לספרי שאבתי ממקרים וסיטואציות שנתקלתי בהן בתור אם".

ד"ר דבורה שני, פסיכולוגית חברתית-ארגונית אומרת וכותבת בגב הספר, כי "להיות הורה, כידוע, זו לא מלאכה פשוטה וההתמודדות עם מצבים מעין אלה, לעתים מורכבת. כיצד לתת לילד הרגשה נעימה ובטוחה כך שירגיש בנוח לספר כל דבר, גם אם הוא חש שהדבר גרוע מאד וחרד מכך? איך ליצור בבית אוירה שבה אפשר ‘לגלות סודות’ לא טובים ועדיין לקבל אהדה ותמיכה? הספר נוגע בנקודות רגישות אלה שבכל בית מתמודדים איתן בתקופה זו או אחרת. ‘הסוד של יהלי’ הוא למעשה הסוד של כל משפחה המגדלת ילדים והשואפת לגדלם באווירה של בטחון ללא חששות והסתרה. הקורא עובר חוויה מרגשת ומטלטלת בעת שיהלי הצעיר מגיע לתובנה שמותר להתוודות על טעויות ולשתף אחרים בכך מבלי לסכן את האהבה שהם רוחשים כלפיו. הספר מעניק להורה כלים ליצירת האווירה המתאימה בבית ואף מלמד את הילד שכולם לפעמים שוגים ואין אדם מצליח שבעברו לא עשה טעות או שתיים".

הסוד של יהלי מאת אינה דוידוביץ הוצאת "אוריון", 29 עמודים, מחיר לצרכן 57 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים, ניתן להשיג בחנויות הספרים או בקניה ישירה מהסופרת (052-8543618)

תגובות