ראש העין: מנהלת השכונות יצאה לדרך

ראש העיר שלום בן משה: “אני רואה חשיבות רבה במעורבות התושבים בנעשה בשכונתם, תוך שיתוף פעולה עם המערכת העירונית. אני מאמין כי המנהלות החדשות יובילו לשינוי חיובי ומתקדם בקשר של תושבי השכונות עם העירייה”

ביום חמישי, נערך במתנ"ס לב הגבעה כנס השקת מנהלת השכונות בהשתתפות כ-200 חברי מנהלת מכל שכונות העיר. בכנס השתתפו ראש העיר שלום בן משה, בני (בנגה) בית אור מ"מ וסגן ראש העיר, מיכאל מלמד סגן ראש העיר ויו"ר אגף הנדסה, חברי מועצת העיר עומר רצון, עומר שכטר, מנכ"ל העירייה יגאל ינאי ומנהלי האגפים בעירייה.

הקמת המנהלות נועדה להגביר את שיתוף התושבים בנעשה בשכונתם, תוך קידום מנהיגות קהילתית וייצוג של תושבי השכונות בפני הרשות המקומית וגופים ומוסדות עירוניים.
המקהלה "אפרוחי ראש העין" פתחה את הערב בשיר המרגש "אני תמיד נשאר אני", וילד הפלא דניאל פרוז’נסקי הדהים בקטע אופרה מיוחד.

המנהלות יצאו לדרך, לאחר עבודתה של וועדה להקמת מנהלות לשכונות שמינה ראש העיר בהשתתפות: אריק אשואל, נציג העירייה עוזר ראש העיר, מרגי עוזר חברת מועצת-העיר לשעבר, עו"ד יאיר אברהם ומנחם יבלונסקי. הוועדה ריכזה וגיבשה את תכנית העבודה ואת תקנון המנהלת בשיתוף היועצת המשפטית של העירייה.

הכנס התחיל בהצגת הפרוייקט ע"י מנכ"ל העירייה יגאל ינאי ששיתף את המשתתפים בתהליך הקמת המנהלת וציין את חשיבות שיתוף הפעולה בין המנהלות והעירייה. סמדר אהרון נוחם, מתכננת ערים ומנהלת מחלקת התכנון בעיריית ראש העין, הציגה את תוכנית המיתאר של ראש העין והמתחמים החדשים הנמצאים בימים אלה בבניה.
לאחר מכן, הציגה מרגי עוזר חברה בצוות הקמת המנהלות את מבנה המנהלת ואת דרכי הפעולה. דורית פרי יועצת לשיתוף הציבור הציגה למשתתפים את תוכנית המיתאר לשיתוף הציבור בראש העין. ראש העיר שלום בן משה עדכן את המשתתפים בתהליכים הצפויים בעיר בשנים הקרובות ופעולות שביצעה העירייה בחודשים האחרונים כולל הסכם הגג שנחתם בימים אלה עם משרדי הממשלה.
במנהלת כ-200 חברים נציגי 12 שכונות העיר: גבעת-הסלעים, גבעת-טל, מצפה-אפק, נווה-אפק הצבאית, נווה-אפק האזרחית, שכונת דניה, שכונת שבזי, שכונת רמב"ם, העצמאות, שכונת צה"ל, שכונת אביב ושכונת הרקפות.

ראש העיר הנחה את הגורמים במערכת העירונית להיות קשובים לפניות חברי המנהלות ולתת מענה לכל פנייה. "אני רואה חשיבות רבה במעורבות התושבים בנעשה בשכונתם, תוך שיתוף פעולה עם המערכת העירונית. אני מאמין כי המנהלות החדשות יובילו לשינוי חיובי ומתקדם בקשר של תושבי השכונות עם העירייה".

תפקידיה העיקריים של מנהלת השכונות הם: איתור צרכים הנוגעים לשכונה ולתושבים והעברתם לטיפול המערכת העירונית, הנעת התושבים ליטול חלק בשיפור השירותים בשכונה, עידוד פעילות התנדבותית ועזרה הדדית, והשתתפות כחברים פעילים בוועדות של מוסדות וארגונים. ראש המנהלת ייצג את השכונה בפני הרשות, מוסדות העירייה השונים, הארגונים והשירותים בקהילה.
בתום הכנס, נערך פאנל לשאלות ותשובות, בסיומו העניק ראש העיר לכל חברי המינהלות כתבי מנוי לשנה.
צילום: רות רזגור

תגובות