"אני רואה עצמי פועלת כחלק מציבור המורים ומיוזמי השינוי, מתוך אחריות ותחושת שליחות"

בימים אלה לעדה רמון תושבת רעננה מזה 20 שנה, נשואה + 3 אין רגע דל עם מינויה ליו"ר סיעת נח"ל בשרון. התנדבות ומעורבות בקהילה הם חלק בלתי נפרד ממנה. "אני נרגשת להיות חלק מצוות פעיל ומוביל לרווחת ציבור התושבים כמו גם לרווחתם של עובדי ההוראה בישראל. עובדת קשה, אך מרגישה סיפוק ושליחות"

עדה רמון היא אשה פעילה, אכפתית הפועלת מכל הלב בכל מה שהיא עושה. הייתה בין יוזמות ומארגנות המחאה נגד מעבר ה-BRT ברחוב אחוזה – רחובה הראשי של רעננה ונטלה חלק פעיל בקמפיין הבחירות של זאב בילסקי. כיום ממשיכה להתנדב באהבה גדולה בבית קידר ברעננה, חברת וועדת שפ"ע וחברה במועצת נשים בעירית רעננה.

רמון מונתה לתפקיד יו"ר סיעת נח"ל בסניף השרון, במסגרת ריענון השורות בסיעה. "אני לומדת את השטח, נפגשת עם עובדי הוראה בכל המגזרים. לפני כחודשיים ערכנו כנס עובדי הוראה לקראת פרישה ויש עוד הרבה תוכניות לעתיד. אנו מתנהלים בתקציב סיעתי זעום ביותר, וזהו אתגר גדול עבורי. אני עושה זאת באהבה ובמלוא המסירות, יחד עם צוות איכותי של מורים וגננות בפועל וגימלאים מכל אזור השרון, שנרתם לפעול ולחזק את מעמד ציבור עובדי ההוראה בישראל".

"הקו המנחה בעבודתנו בסיעת נח"ל, שבראשה עומדת הגב' גילה קליין, הוא לשרת נאמנה את ציבור עובדי ההוראה – מנהלים, מורים וגננות חברי הסתדרות המורים, שטרודים בעבודת הקודש שלהם ואינם מסוגלים להתפנות ולהיאבק על זכויותיהם הלגיטימיות ולכן קולם לא נשמע".

עדה רמון בוגרת הנד. תעשייה וניהול בטכניון, ניהלה צוות עובדים במשך כעשור, וזכתה בהוקרה על פועלה.

לאחר לידת בתה השנייה בחרה לפרוש מעולם התעשייה, ולהגשים חלום – להיות מורה בישראל. "אבי שרגא שפירא היה מורה במחנה העקורים בגרמניה, והייתה לי יראת כבוד למורים משחר ילדותי – מתוך סיפורי ההורים שעליהם גדלתי וחונכתי".

כמורה במערכת החינוך מזה 17 שנה היא מעידה "אני עדיין נהנית ללמד, ונרגשת בכל פעם מחדש לראות את תלמידי מתקדמים ומשתפרים בהישגיהם".

עדה, מהי תחושת המורים באזור?

"מפגישות שנערכות עם מורים באזור השרון עולים שאלות ותהיות רבות בעיקר לגבי תנאי העבודה ועמידתם של מנהלים ומורים אל מול מערכת החינוך והדרישות המשתנות. מורים מביעים אי שביעות רצון מכך שהסתדרות המורים אינה מייצגת אותם נאמנה ונלחמת על עקרונות ברורים וחשובים לכל בר דעת, ואינם מרוצים מחוסר השקיפות וההתנהלות בהסתדרות המורים ומהעומד בראשה, לנוכח כל הכתבות שהופיעו בעיתונים בשנים האחרונות".

ממה אינם מרוצים?

"מורים אינם מרוצים מהעובדה שכל שר חינוך שמגיע איננו בוחן לעומק את הנעשה בשטח – בבתי הספר, ולכן 'מונחתות' עוד ועוד תכניות ומטלות שנגזרות מהן על ציבור עובדי ההוראה. הסתדרות המורים בהרכבה הנוכחי איננה מסוגלת לייצג את המורים נאמנה אל מול דרישות מערכת החינוך, ואיננה מסוגלת לבחון את המשמעות והצרכים העולים מתכניות אלו, ובעצם איננה מייצגת את ציבור המנהלים, המורים והגננות". 

איך קיבלו המורים את הכנסת שעון הנוכחות?

"שעון הנוכחות הנגזר מהסכם אופק חדש, ייצר מערך של חוסר אמון בין המערכת לבין המורה. בפועל מורים לא מצליחים לבצע את עבודות ההכנה, בדיקת מבחנים וכיוצ"ב בשעות השהייה בבית הספר בחדרי המורים הצפופים ממילא, ולפיכך, נדרשים לבצע זאת בבית על חשבון זמן איכות עם המשפחה, וללא תגמול. השתלמויות וישיבות בית ספריות נערכות לאחר שעות העבודה המסתיימות ממילא בשעה 15, ומורים נדרשים להשלים את המטלות ולהתייצב למחרת ליום עבודה עפ"י המערכת. המערכת הממוחשבת אינה מסונכרנת עם הסכם 'אופק חדש', ולכן לא ניתן לתגמל מורים הממלאים מקום של מורה חסר על חשבון שעת שהייה או שעה פרטנית בשיעור של 25% תוספת עפ"י ההסכם. 

"מורים מבקשים גמישות רבה יותר בבחירת נושא ההשתלמות ובאופן חלוקת השעות בפרק הזמן שבין ההתקדמות בדרגות.
מורים מחנכים מקדישים הרבה מעבר למכסה של 18 השעות הנוספות המתאפשרים במחצית: לימי הורים, לשעות בהם מתקיימים הכנות לטקסים ומסיבות שכבתיות, בשעות הערב בבית הספר, ואינם מתוגמלים בשל כך.
לעומתם, מורים מקצועיים שאינם מחנכים, אינם מקבלים שעות נוספות, למעט שעתיים במחצית לימי הורים הנערכים בשעות הערב, ובעצם אינם נוטלים חלק בהווי הבית ספרי". 

מה לגבי תנאי השכר?

"נושא תנאי השכר של מדריכים במערכת החינוך איננו מטופל למרות שמדריכות משמשות כסוכנות שינוי ומקדמות שינוי בפרקטיקה המקצועית של מורים ומנהלים ושינוי עמדות מקצועי. המדריכה נמצאת בחזית ההתמודדות עם התנגדויות לשינויים ברמות השונות. השונות. 
"בראייה קדימה ובמסגרת שלי, אני מאמינה ותומכת בקידומם של שינויים מבוקרים, במערכת החינוך כמו גם בהסתדרות המורים, בדיוק כשם שאנו נדרשים לשינויים בחיי היום-יום הפרטיים שלנו.
לא יעלה על הדעת שבכירים בהסתדרות המורים, ומזכירי סניף הינם גמלאים במשרה מלאה בשנות ה-80 +, ואמורים לשמש תמיכה למורים ולפורשים למיצוי זכויותיהם במערכת. עד כמה שזה נשמע מפתיע, המפתח לשינוי נמצא בידי הציבור – הציבור הוא כוח!
אני רואה עצמי פועלת כחלק מציבור המורים ומיוזמי השינוי, מתוך אחריות ותחושת שליחות.
כולי תקווה שבבוא היום תעמוד הגב' גילה קליין – יו"ר סיעת נחל בראשות הסתדרות המורים, ונוכל להעניק שרות מקצועי ולהשיב את הכבוד הראוי לציבור עובדי ההוראה שלנו".

תגובות

תגובות