סכנה: נהגים רבים שרכבם נבדק נמצאו מסוכנים לנסיעה בגלל לחץ אוויר נמוך בגלגלים

ב- 24 מכוניות מתוך 40 שנבדקו ברעננה נמצא לחץ אוויר לא תקין בצמיגים: חברי קבוצות הנוער של עמותת “אור ירוק” ברעננה השתתפו בפעילות הסברה על נהיגה בטוחה, במסגרתה ערכו בדיקות לחץ אוויר לצמיגי רכבים

לאחרונה הגיעו חברי קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק ברעננה אל בתי הספר בעיר, וערכו בדיקות לחץ אוויר בצמיגים לרכבים באזור, בכדי לוודא כי הם נוסעים באופן בטוח. את הבדיקות ערכו בני הנוער בכדי להעלות את מודעות הנהגים לחשיבות תקינות הצמיגים ברכב ולכך שטיפול נכון בצמיגי הרכב חיוני לבטיחות הרכב והנוסעים.

בסיכום בדיקות הצמיגים שערכו בני הנוער ברעננה, התברר כי מתוך 40 מכוניות שנבדקו ב- 24 מהן נמצא כי לחץ האוויר בצמיגים אינו תקין וב-20 מכוניות לחץ האוויר היה תקין. כלומר, ב- 60% מהרכבים לחץ האוויר בצמיגים היה לא תקין ולפיכך היה מסוכן לנסוע ברכבים אלו.

פעילות זו הינה חלק מפעילות ארצית שערכו קבוצות הנוער של עמותת אור ירוק ב-35 ישובים שונים ברחבי הארץ. תוצאות הבדיקה נשלחו לשר התחבורה והבטיחות בדרכים, למפקד אגף התנועה במשטרת ישראל ולמנהלי מוסדות החינוך בהם פועלות קבוצות הנוער.

בני הנוער הסבירו לנהגים כי צמיגי הרכב מהווים את הקשר של הרכב עם הכביש וחשובים להגברת אחיזת הרכב באספלט בצורה תקינה ובטוחה. לחץ אויר לא תקין מגדיל את שחיקת הצמיג, פוגע באחיזת הרכב בכביש וגורם לאיבוד שליטה במכונית. צמיג בלוי ושחוק מסוכן ואף עלול להתפוצץ בזמן נסיעה.

בנוסף, הסבירו חברי קבוצות הנוער לנהגים כי לחץ אויר שגוי גורם גם לצריכת דלק גדולה יותר, ומעמיד את נוסעיו בסכנה אמיתית. מאחר ולחץ האויר בצמיג יורד תמידית, הסבירו, יש לערוך בדיקת לחץ אוויר בצמיגים אחת לחודש.

עמותת אור ירוק: "לצמיגי הרכב חשיבות עליונה משום שהם הגורם המקשר בין הרכב לכביש. לכן, על הנהגים ובמיוחד נהגים חדשים ואלו המסיעים תלמידים, לוודא כי לחץ האוויר בצמיגים תקין בכדי לשמור על חיי הנוסעים ברכב. שמירה על צמיג תקין, יכולה להציל חיים. על המדינה לפעול למען הגברת המודעות לנושא".

תגובות