עיריית ראש העין, עתרה נגד רשות שדות התעופה בבקשה לבטל את נתיב הטיסה מעל אזור השרון

לעתירה הצטרפו עיריית כפר קאסם, המועצה המקומית אורנית, המועצה המקומית ג’לג’וליה, המועצה המקומית כפר ברא והמועצה המקומית שומרון

שלום בן משה, ראש עיריית ראש העין, הגיש בשבוע שעבר בשם העירייה ותושבי העיר עתירה מנהלית בבית המשפט המחוזי-מרכז, כנגד רשות שדות התעופה בישראל, רשות התעופה האזרחית וגיורא רום-מנהל רשות התעופה האזרחית, בדרישה להורות על ביטול ההחלטה המתיימרת לשנות את נתיב הנחיתה למטוסים מעל ראש העין ויישובי הסביבה.

לעתירה הצטרפו עיריית כפר קאסם, המועצה המקומית אורנית, המועצה המקומית ג’לג’וליה, המועצה המקומית כפר ברא והמועצה המקומית שומרון.

על פי העולה מהעתירה, רשות שדות התעופה מבקשת לקבוע תוכנית תפעול חדשה לנתב"ג ללא כל סמכות ובסתירה להוראות תמ"א 2/4, שעיקרה, הפיכתו של מסלול 03-21 מצפון לדרום למסלול הנחיתה העיקרי של נתב"ג, בעוד שעל פי הוראותיה המפורשות של תמ"א 2/4 המסלול העיקרי לנחיתות בנתב"ג הינו מסלול 12 ממערב למזרח.

עוד טוענים העותרים כי הפיכתו של מסלול 21 למסלול הנחיתה העיקרי בנתב"ג, תהפוך את חייהם של תושבי ראש העין ויישובי הסביבה לבלתי נסבלים. מדובר על השפעה דרמטית וחמורה הצפויה לפגוע בתושבי העותרים, מהסטת הנתיב ומהנמכת המטוסים לנחיתה, ברוב רובן של שעות היממה, בגובה נמוך מעל מרכזי היישובים.

יתרה מכך, טוענים העותרים כי למנהל רת"א, שסמכויותיו נקבעו בחוק הטיס, אין סמכות לקבל החלטות הנוגעות לתבנית התפעול של נתב"ג ו/או לשינויים בה, תוך עקיפת והתעלמות מהדרך לעשות כן על פי הוראות תמ"א 2/4.
מייצג את העותרים משרד עורכי הדין עופר פיק.

תגובות