הקואליציה בהוד השרון התנגדה להצעתו של נדב דואני להוזיל הארנונה

 חבר המועצה נדב דואני ביקש מחבריו למועצה לאשר הצעתו להוזיל הארנונה עבור שטחים משותפים לטובת התושבים. הקואליציה תאמינו או לא, התנגדה
אתמול בערב עלתה לדיון במועצת העיר הצעה ראשונה מתוך 2 הצעות של חבר מועצת העיר נדב דואני המבקשת להפחית את תשלומי הארנונה בהוד השרון "מאז שחי אדיב נבחר לראש עיר לפני 10 שנים הארנונה בהוד השרון עלתה ב37%! מדובר בעליה בלתי הגיונית", אומר דואני.

חברי המועצה שהצביעו בעד ההצעה: נדב דואני, אביבה גוטרמן, שרונה הרשקו ועדי בר מוחה
הצביעו נגד: יעל ברזילי, יגאל הררי, חי אדיב, יגאל שמעון, כנרת כהן, משה חנוכה, אופיר טוויל, חיים שאבי ותקווה גלם
נעדרו מהישיבה: אמיר כוכבי, נוה גור, יואב רוזן, אביאל אברמוביץ

נכחו בישיבה למעלה מ30 תושבי המתחם שמחו כנגד ההחלטה של הקואליציה.

ההצעה של חבר המועצה דואני באה בעקבות שיתוף פעולה עם תושבים במתחם המגורים החדש במגדיאל (מתחם 1200) "תושבי המתחם פנו אלי בבקשה לבחון את חיובי הארנונה במתחם שלהם. בעקבות בדיקה שערכנו גילינו שתושבי המגדלים משלמים ארנונה גבוהה מאוד ללא שום קשר לשירותים שהם מקבלים", אומר דואני ומוסיף "העירייה גובה תעריף של כ-70 ש"ח למטר עבור חדר האשפה בבנין או עבור חדרי החשמל. זה בלתי הגינוי ובלתי נתפס. האם יש איזה שהוא הגיון שתעריף הארנונה לחדר האשפה יהיה זהה לתעריף הארנונה של הסלון?"

ההצעה של דואני מבקשת להפחית את תעריף הגביה בשטחים משותפים למינימום, כך שיעמדו על כ-13 ש"ח בלבד לעומת כ-70 ש"ח היום. בשלב השני מבקש דואני להוציא מהתחשיב של השטחים המשותפים אזורים ולהשאיר רק את חדר המדרגות כשטח משותף "התעריף של 13 ש"ח נקבע בגלל שזהו תעריף המינימום בצו הארנונה. תעריף שגובים עבור מחסן בבית פרטי. האם פינוי אשפה ל-80 בתי אב בבניין זהה לפינוי אשפה בשכונה נמוכה של 80 בתי אב?" אומר דואני "האם פעילות תרבות במתחם של 10 מגדלים עולה יותר מפעילות עבור כ-800 בתי אב צמודי קרקע? ברור שהתושב לא. אז מדוע לגבות כל כך הרבה יותר"?

לטענת דואני, תעריף הארנונה בהוד השרון עלה ב10 השנים האחרונות ב37% "לא ידוע לי על עליה של 37% בפתרונות התחבורה, לא ידוע לי על עליה של 37% באירועי הספורט, לא ידוע לי על עליה של 37% באירועי התרבות, אני לא מכיר אף אחד שהשכר שלו עלה ב37% בעשר השנים האחרונות." אומר דואני ומוסיף "אי אפשר להיות מנותקים ממה שקורה בשטח. מעמד הביניים קורס".

תגובות