כפר סבא, רעננה, הרצליה, כפר שמריהו וחוף השרון חברו יחד במטרה משותפת לקדם את בניית כביש 541

השר פרץ: “הסכמה מבורכת שתסלול את הדרך לבניית הכביש ותשרת את תושבי השרון”

בדיון שקיים השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ הושגה הסכמה חשובה בין המשרד להגנת הסביבה, פורום ראשי ערים בשרון וארגוני הסביבה השונים בעניין קידום מתווה כביש 541 הצמוד לרעננה מצפון ויחצה את ישראל לרוחב באזור השרון.

המחלוקת סביב כביש 551 ,אותו מקדם משרד התחבורה, איחדה באופן גורף ויוצא דופן את ראשי הרשויות והארגונים הירוקים. בדיון סוכם כי יש לקדם את בניית כביש 541 כפי שהוחלט במועצה הארצית לתכנון ובנייה, כביש רוחב שיחבר בין הכבישים 6,4, ו-2, וישרת את אוכלוסיית האזור. בנוסף, הכביש יאפשר שימוש יעיל ורחב יותר בתחבורה ציבורית. בתום הדיון הוחלט כי לכביש זה עדיפות מובהקת בהשוואה לחלופת כביש 551.

השר פרץ אמר בדיון כי "הסכמה מבורכת ותסלול את הדרך לבניית הכביש שישרת את תושבי השרון. החלופה של כביש 551 אינה הגיונית גם מבחינה סביבתית וגם תחבורתית. לא נאפשר לחצות את שמורת פולג ולהרוס ריאה ירוקה ממנה נהנים אלפי תושבים בשביל כביש שלא ישרת אותם כאשר יש לנו הצעה טובה בהרבה".

ראש העיר כפר סבא יהודה בן חמו אמר כי " ההצעה מהווה פתרון לכביש רוחבי החוצה את אזור השרון. מדובר בכביש בעל חשיבות אדירה במיקום אסטרטגי. תושבי כפר סבא, רעננה והרצליה ייהנו מיתרון עצום מבחינת נגישות, נוחיות משתמש וגם בהיבט הסביבתי."

ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי: "אני מודה לשר שנענה לקריאתנו לקיים את הפגישה. אנו, ראשי הרשויות בשרון והארגונים הסביבתיים, נמשיך ונפעל למען מימוש החלטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לסלילתו של כביש 541. אנו נפנה בעניין גם לשר התחבורה והפנים על מנת לסייע במאבקינו הצודק."

תגובות