​ועד הורי גני הילדים בכפר סבא:”אנחנו תקווה שכל העבודה הקשה של החצי שנה האחרונה אכן תתקיים בשטח”

בעקבות ההצעה לסדר של סיעת תפו”ח: ועדת מכרזים בחרה 2 חברות קייטרינג להזנת גני הילדים לאחר ביקורת פתע שערכה במספר חברות

אמיר סילבר מוועד ההורים של גני הילדים נשמע שבע רצון מההישג שהצליח ועד ההורים לקבל לאחר תקופה ארוכה בה נאבקו להחלפת ההזנה בגני הילדים "הצלחנו להשיג פיקוח צמוד שלנו על האוכל, התלונות, צורת ההגשה, חברת המזון והתפריט. כל מה שרצינו קיבלנו ולא נעשה שום צעד בניגוד להסכמתנו (נכון להיום). כל הסיפור החל מזה שלא היתה לנו יכולת לפקח על האוכל – השגנו. רצינו גמישות של החברות – השגנו, רצינו להיות חלק מבחירת החברות- השגנו, רצינו מישהו בעירייה שזה תפקידו העיקרי- קיבלנו שתיים. אנחנו רוצים לציין שבנושא זה, לצערנו רק לאחר שהגענו לראש העיר שהבין את חשיבות הנושא והנחה את כל הגורמים לשיתוף פעולה מלא!, זכינו ליחס טוב, פתוח והרגשנו שאנחנו חלק מהתהליך. כרגע אנחנו תקווה שכל העבודה הקשה של החצי שנה האחרונה אכן תתקיים בשטח לפי כל התוכניות המקדימות ושנזכה לשיתוף פעולה של ההורים וזמן (קצר) של התארגנות וחבלי לידה". 

חבר המועצה אלי כהן המכהן בוועדת מכרזים "בדקנו היטב ובחרנו על פי המלצת הנציגות. חבריי, חברי המועצה עמירם מילר, אורן כהן ואמיר גבע שאלו שאלות כי טובת הילדים עומדת לפני הכל​".

חשוב לציין כי מתוך היענות לתלונות רבות שהועלו על ידי ההורים בסמוך לסיום שנת 2013, סיעת תפו"ח דרשה בשם הורי ילדי גני יול"א, באמצעות חברי המועצה מטעם סיעת תפו"ח יובל לוי אלי כהן וענת קלומל, בהצעה לסדר היום שהועלתה ביוזמת חברי הסיעה ונציגי ההורים קרן עם-שלם נדלר, אתי הדנה , איריס טרם שפר ועידו לשצ’ינסקי, את החלפת ספק המזון לאלתר, את פיצול האספקה לשני ספקים במקביל, את שיפור איכות המזון, ואת העלאת המחיר לספק שהיה מחיר זעום שהכתיב באופן ישיר איכות ירודה של המזון שסופק. וכן דרשה תפו"ח פיקוח וליווי צמוד של תזונאית מטעם העיריה על המכרז החדש, ופיקוח על עמידתו של הספק בפועל בתנאי המכרז ובנהלי משרד החינוך לעניין איכות המזון וטריותו .

למרות שההצעה לסדר נדחתה באופן פורמאלי, למעשה- העיריה נענתה לביקורות ההורים ולהצעות האמורות בהצעה לסדר מטעם תפו"ח, והתחייבה כי הדרישות האמורות שהעלינו אכן יקוימו.

בעקבות כך – העירייה החלה במכרז חדש להחלפת ספק המזון בשני ספקים במקביל, ומשתמשת בשירותיהן של תזונאית ויועצת תזונה ללוות את המכרז.

עו"ד קרן עם שלם נדלר מרשימת תפו"ח מציינת כי "יחד עם את – חלף כבר זמן רב מידי- קרוב לחצי שנה וספקים חדשים עוד לא התחילו לעבוד בפועל. מבחינת ילדי הגנים- משמעות הדבר שהם נאלצים להמשיך ולאכול מזון ירוד במשך כחצי שנה מאז העיריה התחייבה להחליף את ספק המזון, ואנו כבר מתקרבים לסיומה של שנת הלימודים הנוכחית וספקים חדשים טרם החלו לעבוד בפועל. גם לגבי המחיר לספק – העיריה לא התחייבה ולא הצהירה על כך שהוא אכן יעלה כדי להבטיח איכות מזון גבוהה יותר. על כן אנו מצפים מהעירייה שתשלים את התהליך במהירות המירבית, ותפעל בשקיפות- קרי- תפרסם את תנאי המכרז החדש שסוכמו לרבות המחיר לספק". 

תגובות